Nádraží Ostrava-střed. Bateriový RegioPanter je připraven na ukázkovou jízdu. Nejde jen o technologickou novinkou, ale také velký krok k udržitelnější dopravě, která má přilákat více cestujících.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: "Z železničářského pohledu srdce jásá, ale je to hlavně pro cestující, protože těmi bateriovými vlaky vyeliminujeme přestupy ve stanicích, kde jezdí elektrické vlaky a pak dále se pokračovalo dieselovými. Samozřejmě ekologie, o tom nebudu ani hovořit, protože to už z toho vyplývá. Samozřejmě ekologie je u nás na prvním místě, protože náš kraj je nejvíc postižený prachem a emisemi. No a dále komfort, protože ty motorové vlaky nebyly nejkomfortnější. Dnes se nízkopodlažní vozidla s wi-fi, s prostorem pro kočárky i pro kola, dostanou do míst, kde jsme dříve nejezdili, takže je to hlavně pro cestující a já věřím tomu, že cestující přibudou do vlaků.”
Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: "Je to obrovská investice Moravskoslezského kraje a tím, že se jedná o produkt českých firem, že se jedná o české know-how, že se jedná o jednotky, které se také vyrábí v Ostravě, tak je to pro nás obrovská přidaná hodnota, protože v tom je budoucnost České republiky, byznys s přidanou hodnotou.”
RegioPantery zvládnou na baterii ujet až 80 kilometrů.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: "Při těch zkušebních jízdách jsme zjistili, že se ta vozidla chovají velmi dobře, protože když se brzdí, tak se rekuperuje a nabíjí se baterky. To brždění je velmi velmi účinné, takže ta energie se zase dobře skladuje, aby se zase mohla použít. Tady toto vozidlo je klasický Panter, který už u nás jezdí, má jen baterky a opravdu ve Škodovce to udělali velmi dobře, takže zatím nevím o nějakých problémech.”
Linka mezi Ostravou a Veřovicemi je jen začátek. Do konce roku 2026 přibude dalších 15 jednotek, které budou jezdit například do Krnova, Nového Jičína nebo Českého Těšína.