Petr Nehasil, ředitel KVIC: „Učící se škola je systémová změna ve škole, která spočívá v naprosté změně kultury ve škole. Tak, jako se učí děti, musí se učit dneska už i učitelé spolu, neustále spolu komunikovat, bavit se o vzdělávacích pokročí svých žáků, plánovat výuku, vzájemně se podporovat a vlastně celé ta aktivita spočívá v tom, aby ve škole bylo podnětné prostředí pro učení, bezpečné prostředí pro dialog se žáky a celkově, aby žáci chodili do školy rádi. V rámci projektu můžeme podporovat pouze 20 škol, máme v projektu základní i střední školy a je to proces velmi náročný, nicméně má v sobě prvky udržitelnosti, to znamená to, co my se tady učíme, se postupně dostává i do těch škol ostatních.“
Jedná se o unikátní aktivitu, která výrazně posiluje pedagogický leadership, akcentuje důraz na kvalitu výuky a připravuje školy a pedagogy na implementaci rychlých změn, které školství i celou společnost čekají.
Romana Cieslarová, ředitelka Gymnázia Třinec: „Velkou pomocí pro školu je spolupráce s externím mentorem, protože je to v podstatě odborník na školskou problematiku, který má schopnost dívat se na život naší školy zvenčí a možná ve chvíli, kdy úplně nevíme kudy kam, tak nám pomáhá, abychom si sami dokázali hledat vlastní cesty, a provází nás tou změnou, která není vždycky jednoduchá. Některé změny opravdu bolí.“
Lukáš Kramný, ředitel ZŠ Kravaře: „Cítili jsme velkou potřebu něco změnit a rozhodně jsme se chtěli ve škole mnohem více bavit o kvalitě pedagogické práce a tenhle projekt nám nabídl jakousi platformu, kde jsme mohli diskuzi rozvést. Co už se podařilo změnit? Za ty dva roky toho je opravdu hodně. Takovou nejdůležitější změnou je, že jsme si opravdu nějak definovali, co to je ten standard kvality alespoň na naší škole. Víme, co ta kvalitní pedagogická práce obnáší, snažíme se to vzájemně dodržovat, tak to je pro nás jako velká změna, byla to dlouhá cesta.“
A základní škola Kravaře si v rámci projektu vytvořila i nové motto:
Lukáš Kramný, ředitel ZŠ Kravaře: „Společně tvoříme, společně rosteme.“