Novojičínská radnice je otevřena moderním technologiím. Zavedla aplikaci Město v mobilu, teď spouští rezervační systém. Lidé se vyhnou čekání ve frontách, na jednání na některých odborech se mohou dopředu objednat.
“A to ve dvou variantách, jednak na webu města a jednak přímo v mobilní aplikaci Město v mobilu, kterou jsme spustili zhruba před rokem,” uvedl Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína.
Objednávkový systém má za sebou zkušební provoz a je plně funkční.
“Na vámi zadaný e-mail byl zaslán odkaz pro potvrzení objednávky, objednávku je nutné kliknutím potvrdit,” ukazuje v mobilní aplikaci Ondřej Syrovátka.
“Rezervační systém lze zatím využít k vyřízení nového občanského a řidičského průkazu, cestovního dokladu, k registraci vozidel, ale zvažujeme, že bychom nabídku rozšířili,” sdělila Marie Machková, tisková mluvčí MěÚ Nový Jičín.
V souvislosti se zavedením rezervací se částečně změnily úřední hodiny pro veřejnost.
“Pondělí a čtvrtek zůstávají zachovány tak, jak byly doposud. Pátek zůstává otevřen pouze pro objednané klienty,” upřesnil Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína.
Radnice se tak snaží zvýšit komfort obyvatel, současně chce umožnit zaměstnancům města, aby měli volný prostor pro zpracování vlastní agendy.
“Pro úředníky, kteří například se pohybují v terénu, vyřizují různé administrativní činnosti, bude tento “volný” pátek komfortnější. Ale zároveň nikdo, kdo bude předem objednán, nebude odmítnut,” dodal Václav Dobrozemský.
Změny se nijak netýkají pokladny a podatelny, ty budou i v pátek přístupné bez objednání.