Už samotné přivítání návštěvníků představení proběhlo originálním způsobem. Tanečníci je svými pohyby vtáhli z foyeru divadla přímo do sálu. Hodinové představení autorských choreografií mělo název Mladá krev slovenského současného tance. Vedle hlavního strůjce projektu, Novojičíňáka Michala Tomana, se na jevišti představili jeho spolužáci z bratislavské Vysoké školy múzických umění.
“Pro mě je současný tanec forma specifické komunikace s divákem, která je většinou stavěna do divadla. Je to vlastně takový neohraničený žánr, který nemá přesná pravidla. Je v podstatě na každém choreografovi a interpretovi, jak s tím divákem komunikuje a jak postaví tu choreografii,” uvedl Michal Toman, student moderního tance, VŠMU v Bratislavě.
“Já jsem tanečník, který vychází ze street dance sféry, takže tento moderní a současná tanec mě dovedl k tomu, abych si otevřel nové obzory,” podotkl Karol Regeci, student choreografie, VŠMU v Bratislavě.
Mladí tanečníci do svých uměleckých představení vložili také celou řadu rekvizit, byly to například boty tzv. žabky, vozík a další předměty.
“Já mám připravena dvě sóla. Jedno je trošku složitější. Mám tam tři rekvizity cukr, fén a boty, se kterými se trochu hraju a měním formu toho cukru. A i ten pohyb se vlastně odráží od kvality toho cukru. Druhé sólo je v podstatě takovým monologem, který je taneční etudou,” sdělila Silvia Sviteková, studentka moderního tance, VŠMU v Bratislavě.
“Pro mně je tato dráha taková více svobodnější. Tím pohybem může být cokoliv od každodennosti po technický pohyb. Takže ta svoboda je to, co mě především přitáhlo k modernímu tanci,” přidala se Viktoria Komolíková, studentka moderního tance, VŠMU v Bratislavě.
“Současný tanec je v podstatě takovým kontrastem vůči baletu, protože je tam úplně jiný technický základ a jiná je i práce s tělem. Využívá vše, co se dá. Využívá interakci s publikem, mluvené slovo, využívá samozřejmě pohyb, hudebnost a tanečnost,” vysvětlil Michal Toman.
Michal Toman, jako absolvent tanečního oboru zdejší Základní umělecké školy, se do Nového Jičína pravidelně vrací, a to také jako lektor tanečních workshopů. Novým projektem spolupráce je právě toto vystoupení v Beskydském divadle, které by podle jeho slov nemělo zůstat osamoceno. První dvě představení v malém sále byla vyprodána během 48 hodin.