Novojičínský městský úřad se pro veřejnost zcela uzavřel 16. března, o deset dní později přistoupil k omezenému provozu, teď, od pondělí 20. dubna, se otevírací hodiny vrací do standardního rozsahu.
“Nemůžeme si ovšem dovolit, abychom v rámci hygienických opatření nechali lidi vcházet do budov nekontrolovaně. Proto budeme pořád trvat na tom, aby se občané na jednotlivé agendy předem objednávali,” uvedl Josef Solanský, tajemník MěÚ Nový Jičín.
Mohou tak učinit telefonicky nebo na odborech, kde to lze, využít elektronický objednávkový systém, který je opět funkční. I přesto tajemník úřadu na lidi apeluje, aby osobní návštěvu používali až v krajním případě a upřednostnili řešení své záležitosti e-mailem nebo telefonem. Stále například platí i nedávno propadlé občanské a řidičské průkazy.
“Při pohybu po budovách úřadu je nutné dodržovat nutná omezení. Pohybovat se v roušce, dodržovat vzdálenost dvou metrů. Pro nás to znamená, že musíme upravovat provozní prostory, čekárny dezinfikovat,” podotkl tajemník novojičínské radnice.
Zaměstnanci radnice jsou také v dané krizové situaci rozdělení do pracovních směn. V případě, že by došlo k zavlečení nákazy mezi jednu pracovní skupinu, může nastoupit další a úřad nemusí být paralyzován.