Hlavní cílovou skupinou pečovatelské služby ProSenior v Novém Jičíně jsou lidé vyššího věku. V souvislosti s koronavirem teď ale svou pomoc rozšířila také o osoby v karanténě a se závažnými onemocněním.
“Takže další ohrožení, jako jsou například lidé na dialýze nebo léčeni s rakovinou. Jsou momentálně více doma, nevycházejí, takže jsme rozšířili nákupy,” uvedla Alice Hynčicová, vedoucí organizace ProSenior, Nový Jičín.
Na zajištění nákupů nemohoucím lidem nebo tě , kteří jsou v karanténě, spolupracují s ADROU. K tomu slouží mimořádná telefonní linka 730 570 574, na které občané získají i duchovní pomoc. Podle informací krajské hygienické stanice je v lokalitě Nového Jičína a okolních obcí k 20. dubnu pouze 8 osob, u kterých byl COVID-19 prokázán.
“Zatím v Novém Jičíně pořád není mnoho lidí v karanténě, v tuto chvíli se nakupuje devíti lidem a každý den linka přijme tak do desíti hovorů,” podotkla vedoucí organizace.
Součástí zařízení ProSenior je také odlehčovací služba, která podle nařízení vlády může přijímat klienty s negativním testem na koronavirus a ti musí nejprve do 14 denní karantény. Hromadné testováním už v minulých dnech absolvovali i všichni zaměstnanci služby.
“Dobrá zpráva je, že jsou všichni negativní a toto testování se bude podle nařízení vlády se toto testování bude opakovat každých 14 dní,” uzavřela Alice Hynčicová.
Vedoucí zařízení ProSenior také poděkovala všem zaměstnancům a dobrovolníkům za pracovní nasazení a pomoc a je ráda, že dosud nemuseli ¨kromě roušek, rukavic a dezinfekce použít další krizové prostředky - speciální ochranné obleky.