Radnice dlouhodobě řeší kapacity parkování, asi pět let má zpracovanou koncepci statické dopravy a jedním z problematických území je oblast ulic Dvořákova, Nádražní a Máchova.
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Dlouhodobě evidujeme požadavky obyvatel zejména ulice Dvořákova na zřízení abonentní a rezidentní zóny. Proto jsme vešli do jednání se soukromým investorem, společností ZUUM Group, který plánuje stavbu parkovacího domu ve vnitrobloku ulic Nádražní, Zborovská a Machova.”
Michal Uhlár, jednatel společnosti ZUUM Group: “Tady za Hotelem Kalač měl vzniknout parkovací dům se 150 parkovacími místy. Sloužit by měl občanům, kteří jsou tady nespokojeni s malým množstvím parkovacích míst pro rezidenty i pro návštěvníky, kteří tady navštěvují Med centrum, budoucí domov důchodců, všechny služby, fitcentrum, dětskou hernu. Ta kapacita parkovacích míst na ulicích Dvořákova, Máchova je prostě nedostačující a s tím roste to napětí občanů, kteří tady dlouhodobě bydlí.”
obyvatelé lokality:
”Co k tomu chcete říct. Najdete tady místo možná odpoledne, když lidé odejdou do práce, jinak katastrofa.”
“Velice špatně se tu paruje, je to tady katastrofa, člověk tady jezdí dokola a hledá místo. Moc lidí, moc aut, málo místa.”
Asi rok jednalo město se společností ZUUM Group o podmínkách spolupráce na realizaci třípodlažního parkovacího objektu, který by měl být postaven za 70 milionů korun. Výsledkem byla koncepce smlouvy o partnerství a poskytnutí dotace.
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Ten koncept byl takový, že město by poskytlo dotaci zhruba 19 milionů korun na výstavbu tohoto parkovacího domu a následně po dobu 10 let by mělo zhruba třetinu kapacita parkovacích míst ve výpůjčce a následně by je mohlo pronajímat zájemcům. S tím, že v dalších pěti letech by město již platilo nájemné do výši 3 356 korun za místo a měsíc a po případných dalších pěti letech by se k této části započítala inflace. S tím, že by do budoucna bylo na městě, zdali by po těch pětiletkách ten nájem využilo či nikoliv. Zároveň v podmínkách bylo i předkupní právo.”
Spolupráci města na výstavbě parkovacího domu projednávalo červnové zastupitelstvo, smlouva schválena nebyla.
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “zastupitelstvo nepřijalo usnesení, ta schválená nebyla schválena, a to i vzhledem k tomu, že řad koaličních zastupitelů nebyli všichni pro.”
Jaroslav Dvořák (SOCDEM), zastupitel Nového Jičína: “Ta myšlenka není úplně špatná, i když jsem tu mluvil o tom, že je to na hraně veřejné podpory, ale všechno je asi řešitelné, ale těch otazníků, to znamená, jaké záruky by byly do budoucna a tak dále, je asi více. Teď je to takové vakuum a uvidíme, jak se k tomu postaví investor pan Uhlár, jestli bude dál jednat s městem. Za ě to bylo všechno narychlo a kdyby prošel návrh na odložení, tak se o tom dalo asi dále mluvit.”
Michal Uhlár, jednatel společnosti ZUUM Group: “Bez spolupráce s městem tento projekt financovatelný není, protože tady vstupuje třetí strana a tou je banka. Banka bez spoluúčasti města v tom nevidí ekonomickou udržitelnost. Je to projekt “dlouhých peněz” a bez té spolupráce mě jako soukromého investora, banky a města uskutečnění tohoto projektu není možné.”
Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Vnímáme, že v tomto území město nemá žádné velké pozemky, kde by mohlo dále navyšovat kapacitu parkování, tudíž nadále máme zájem o spolupráci při přípravě, realizaci a následném provozu tohoto parkovacího domu a jsme připraveni jednat o případně upravených podmínkách budoucí spolupráce, které budou akceptovatelné i pro druhou stranu.”