Kruhové objezdy, zpomalovače a stavební úpravy nebo také systém parkování, to jsou hlavní změny, které se na poli dopravy ve městě v posledních letech realizují. Inovace nesou ovoce v podobě dobrého umístění v žebříčku dopravně bezpečných měst ČP Index. I když dopravní statistiku na hlavním tahu zřejmě zkazí před dvěma týdny usmrcená žena na ulici Revoluční, radnice tvrdí, že dlouhodobě jsou vidět posuny k lepšímu.
Ivan Týle (ODS), starosta města: "Ke zlepšení došlo ať už v části té dynamické, mobilní dopravy nebo té stacionární, kdy se snažíme samozřejmě o bezpečnost chodců a zároveň máme i určité výhledy do budoucnosti. Ta perspektiva, že Nový Jičín se bude objevovat na těch čelních místech v tomto pomyslném žebříčku i v dalších letech je poměrně vysoká."
ČP Index sestavuje každý půlrok Česká pojišťovna a zahrnuje do něj krajská a okresní města. Nový Jičín obsadil v loňském roce třetí místo mezi okresními městy a bodoval i v prvním pololetí tohoto roku, kdy se zařadil mezi jedenáctku těch měst, kde na silnici nikdo nezemřel nebo nebyl těžce zraněn. Při výpočtech se vychází především z dat o nehodách z dopravní policie. Vzorec ale ještě doplňují další faktory.
Václav Bálek, mluvčí České pojišťovny: "Počet hlášených obyvatel v okresním nebo krajském městě, počty přihlášených vozidel, průjezdnost a tak dále. Ten vzorec je velmi složitý, vznikl v Centru dopravního výzkumu a rozhodně tedy nejde pouze o porovnávání dvou kolonek, kde by v té jedné byly počty usmrcených a v té druhé počty těžce zraněných a s tím, že bychom si každý půlrok pohrávali. Tak to není, ukazujeme na infrastrukturu, ukazujeme na to, že některé obce mají složitý problém, protože přes ně vedou třeba tranzitní tahy, některé mají zase tu výhodu, že kolem nich vede obchvat a to všechno potom hraje roli při závěrečném indexu."
Radnice připisuje podstatný vliv na bezpečnost v dopravě také okružním křižovatkám na hlavním tahu městem, silnici I/57. Poslední smrtelný úraz v jejich bezprostřední blízkosti se odehrál před třemi a půl lety, kdy poblíž bazénu doplatil na riskantní předjíždění řidič motocyklu.
Ivan Týle (ODS), starosta města: "Málokdo už si pamatuje, že v tomto tahu byly tři světelné křižovatky a určitě podle pravidel dnešního provozu by tam musely být i světelné přechody, které by samozřejmě tu dopravu neuvěřitelně zbrzdily. Rondel má vlastně jako by přenesený význam, že doprava pořád jede. To znamená, že ta doprava je víceméně plynulá a byť tedy v těch některých okamžicích těch vrcholů kolem půl třetí, třetí se ta doprava má tendenci zasekávat z důvodu přecházení přes tuto frekventovanou komunikaci, přesto tedy oproti jiným městům, kde jsou světelné křižovatky, je plynulá."
Radnice po dlouholetých sporech o pozemky vybuduje v příštím roce kruhový objezd na křižovatce ulic Palackého, Dlouhá a Bohuslava Martinů. O rok později by jej měl následovat další rondel na křižovatce Generála Hlaďo a K Nemocnici a pokud se otevře železniční přejezd na Jeremenkově ulici, je v plánu vystavět v pořadí desátý kruhový objezd na křižovatce Palackého a Dolní Brány.