Možná budoucí fotografové, filmaři nebo i novináři. Tito deváťáci ze Základní školy Komenského 66 se od začátku školního roku učí zacházet s moderní elektronikou přímo ve škole. Sestříhat film nebo pracovat se skenerem už je pro ně hračka.
Jakub Číp, žák 9.A: "Vytváříme videa za pomocí fotek, vkládáme do toho hudbu a různé animace. A tady v okně toho programu vidíme, jak ty animace pracují."
Romana Doubravová, žákyně 9.A: "Seznamovali jsme se s digitálním foťákem, s kamerami, upravovali jsme fotky."
Vyučování v semináři digitálních technologií probíhá dvě hodiny co dva týdny a patří k nejoblíbenějším předmětům. Do konce školního roku chtějí žáci vytvořit časosběrnou prezentaci školy.
Martina Balová, učitelka ZŠ Komenského 66: "Žáci devátých ročníků by navštěvovali třeba karneval, školní družiny, když jsou nějaké aktivity dětí na hřišti, akce družiny i to, jak si hrají, co navštěvují, třeba školy v přírodě, branný kurz. Pořídit takové momentky a zpracovat z toho digitální film o dění ve škole."
Velká modernizace vybavení školy proběhla už během letních prázdnin. Kromě učebny digitálních technologií se nových pomůcek dočkalo dalších 7 místností včetně dvou počítačových a tří jazykových tříd. Novinek se ale dočkaly i mladší děti.
Emílie Řeháková, ředitelka ZŠ Komenského 66: "Vybavili jsme dvě kmenové učebny na prvním stupni interaktivními tabulemi, multifunkčními katedrami, keramickými tabulemi a dataprojektory. Vzhledem k tomu, že se to osvědčilo, paní učitelky byly nadšeny a děti také, tak jsme potom zafinancovali ze svých prostředků a z prostředků občanského sdružení ještě další dvě učebny, takže na prvním stupni od prvního září probíhá výuka už s těmito novými technologiemi."
Projekt pod názvem "Novými technologiemi k novým poznatkům" financovaly z více než 90 % evropské peníze z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko. Zbytek, téměř 450 tisíc, doplnila radnice. Celkem se proinvestovalo šest a čtvrt milionu korun.
Ivan Týle (ODS), starosta města: "Nejenom tedy školství, ale celá společnost se posunula v rámci nových technologií neuvěřitelně kupředu. Jsem velmi rád, že především naše školy zachytily tento trend, že patří k těm neprogresivnějším v rámci Moravskoslezského kraje a v rámci celého školství. A pevně věřím, že ty multifunkční katedry ve spojení s dalšími nebudou znamenat postupnou záměnu za živého pedagoga s cílem ušetřit nejenom pedagogické prostředky, ale i zvýšit tu kvalifikaci. To by určitě bylo špatné, protože ten individuální přístup tam musí být vždycky přítomný."
Škola Komenského 66 patří k nejúspěšnějším školám v kraji co se týče získávání dotací na zkvalitňování výuky. Už od počátku 90. let obdržela z nejrůznějších zdrojů téměř sedm a půl miliónu korun.