Po několika dnech relativního oddechu další práce pro silničáře a technické služby. Středeční sněžení ale po prosincovém ostrém startu zimy nikoho příliš nezaskočilo. Policejní statistiky mlčí, pracovníci od údržby cest tentokrát neměli s úklidem větší problémy. Technické služby města na rozdíl od správy silnic hlásí dostatek posypové soli.
Oskar Šíma, ředitel TS Nový Jičín: "Běžně tím děláme komunikace, tam s tím nemáme problém. Použití těchto posypových materiálů nám umožňuje jednak ošetřit komunikaci a vytvořit podmínky, aby se nám netvořila ledovka či námraza. Inertní materiál využíváme pouze tam, kde použití chemických není dovoleno. To znamená v parcích, na chodnících, nebo tam, kde by mohlo dojít k úniku do vodních toků, tam používáme inertní materiál. V současné době mohu říct, že s ošetřováním a jeho rozsahem nemáme zásadní problém."
Technické služby se ve městě starají o většinu silnic vyjma hlavního tahu z Valašského Meziříčí do Opavy a několika ulic jako například K Nemocnici, Bezručova, Hřbitovní, Svatopluka Čecha, Suvorovova či Beskydská. Bez započtení těchto komunikací jde o zhruba 100 kilometrů vozovek. Většina z nich je už nyní ve špatném stavu. Výtluky a praskliny ztrpčují život řidičům.
Oskar Šíma, ředitel TS Nový Jičín: "Část se nám podařilo opravit, ale objevují se stále nové a nové. Pochopitelně ta studená směs na opravy nedrží až tak, jak bychom si představovali. Je to řešení na 14 dnů, někdy na měsíc, když to jde dobře. Přesto všechno si myslím, že zásadní problémy v tomto nemáme. To, co se objeví, se snažíme řešit. Propady kolem kanalizačních vpustí nebo na některých propojích, kde se v minulosti kopalo, se snažíme opravovat."
Mezi nejhorší úseky ve městě patří například příjezd do Loučky po ulici Jičínská. Většina nejvíce postižených úseků je už nyní označena dopravní značkou nerovnosti na vozovce. Definitivní opravy takzvanou teplou směsí jsou v plánu až na pozdější období jara, kdy teploty trvale vystoupí výrazně nad bod mrazu.
Oskar Šíma, ředitel TS Nový Jičín: "Nedá se říct, že tato zima zavinila, že výtluků je víc, ale samozřejmě má na tom značný podíl. Je to otázka taky toho, nakolik ta komunikace byla jak se říká načata nebo poškozena před vlastní zimou. A to někdy nelze dohledat a objeví se, že se kus vrchního povrchu ztratí a vzniká tam výtluk. Když je plochý, to znamená je to ta vrchní vrstva zhruba těch 3 až 5 centimetrů, tak to jde. Ale někdy, vídávám to tady v Novém Jičíně, ale nejenom tady, tak ty díry jsou daleko větší až do podloží toho vrchního koberce a tam je potom problém."
Letošní sněhová nadílka je už teď ve srovnání s minulou zimou větší. Na dvě předchozí léta ale zatím nedosáhla. Technické služby musely předloni požádat o zvýšení příspěvku na zimní údržbu, letos zatím další peníze potřeba nejsou.