Došla sůl, musíme sypat drtí. Takovou zprávu přinesla minulý týden média na severu Moravy. Pohled do skladů soli v novojičínském středisku správy silnic nabízí trochu jiný obrázek. Tady je soli dostatek, Nový Jičín dokonce zásobuje vyhladovělé okolní okresy.
Zbyněk Kubala, vedoucí SSMSK Nový Jičín: "Sůl není v podstatě po celé Evropě, problémy s dodávkami jsou, ale co se týče našeho střediska, čili okresu Nový Jičín, jsou zásoby dostatečné. Při troše skromnosti bychom určitě měli do konce zimy vyjít, pokud nás nepřepadne podobné počasí jako třeba v prosinci."
Novojičínští silničáři vysypou během zimy na silnice zhruba 6 tisíc tun posypové soli. Jenom v prosinci už stačili polovinu dávky spotřebovat. Teď mají k dispozici 1700 tun a to by mělo zatím stačit. Rozjíždějí se už také práce na opravách zimou poničených silnic.
Zbyněk Kubala, vedoucí SSMSK Nový Jičín: "Prosinec, kdy došlo k několika mrazovým cyklům, se podepsal na tom stavu vozovek. Zdá se mi, že ten stav je o něco horší než v minulých letech. V lednu nám počasí dovolilo dělat, myslím si, dostatek vysprávek alespoň těch nejhorších výtluků. Našemu vedení se podařilo domluvit rozjetí obalovny speciálně pro nás na opravy. Udělalo se kus práce, použilo se teplé balené směsi v rozsahu 50 tun, jinak děláme běžné opravy nejnutnějších studenou balenou, a tam bylo spotřebováno asi 6 tun."
V nejhorším stavu na Novojičínsku je silnice mezi Závišicemi a Rybí. Dírám se zde prakticky nelze vyhnout. Na krátkém půlkilometrovém úseku jsou jich odhadem desítky. Tady se ale po letech dočkají motoristé zlepšení. Silnice by měla být ještě letos opravena.
Zbyněk Kubala, vedoucí SSMSK Nový Jičín: "Tento úsek je už několik let plánovaný do rekonstrukce. Konečně se podařilo zajistit peníze z Evropské unie. Oprava celého úseku z Rybí až do Kopřivnice by se měla realizovat v letošním roce, zřejmě až v letních měsících."
Správa silnic má na Novojičínsku na starosti všechny komunikace prvních až třetích tříd. Jejich souhrnná délka dosahuje zhruba 600 kilometrů.