Fyzikální ústav SU má nově akreditované obory, přihlášky do 31.8. 2020

• Opava,

Ještě během prázdnin budou mít zájemci možnost podat si přihlášku ke studiu na Ústav fyziky Slezské univerzity. Ten se vyčlenil z Filosoficko – přírodovědecké fakulty na začátku roku. Akreditováno má nově 5 studijních programů.

Fyzikální ústav působil po tři desetiletí pod Filosoficko-přírodovědeckou fakultou Slezské univerzity. Od letošního ledna získal samostatnost. A nyní také první akreditované studijní programy do svého portfolia. Zatímco tyto budou plně pod hlavičkou nové instituce, Fyzikálního ústavu, většina ze 150 současných posluchačů, zůstane ještě pod Filosoficko - přírodovědeckou fakultou.

Zdeněk Stuchlík, ředitel Fyzikálního ústavu: "Po dobu pravděpodobně 2 -3 let bude trvat přesun oborů, které jsou akreditovány na fakultě na Fyzikální ústav.

Fyzikální ústav se může pyšnit špičkovým vybavením. Má vlastní astronomickou observatoř s nejmodernější pozorovací technikou, která byla dokončena před třemi lety. Na podzim loňského roku byla otevřena sférická projekce, která umožňuje studentům naučit se orientovat ve Vesmíru. A nově má k dispozici také pojízdnou meteorologickou a měřící stanici kvality ovzduší.

Zdeněk Stuchlík, ředitel Fyzikálního ústavu: "Vedeme výuku i v angličtině, protože máme studenty ze zahraničí . Např. na doktorském studiu je většina studentů ze zahraničí.

Fyzikální ústav pracuje na deseti zahraničních výzkumech, které se týkají například zkoumáním černých děr či vlivu temné energie na evoluci Vesmíru. Zájemci o studium nově akreditovaných studijních programů mohou využít prodlouženého termínu k podávání přihlášek, který je ohraničený posledním srpnovým dnem.

STUDIJNÍ PROGRAMY,  Fyzikální ústav Slezské univerzity v Opavě