Ještě před pandemií koronaviru mohli žáci čtvrtých tříd v rámci projektu Abeceda peněz nahlédnout do banky a dozvědět se mnohé o tom, jak tento peněžní ústav funguje. Nyní se kvůli hygienickým opatřením musí spokojit s přednáškou ve třídě.
Úvodní hodinu do finanční gramotnosti vede lektorka. Další tři pak budou mít čtvrťáci se svou učitelkou.
V následujících 4 hodinách budou děti společně připravovat závod domácích mazlíčků. Musí si stanovit, jaké předpokládají výdaje a vytvořil si rozpočet. Vše důležité si budou zapisovat do notýsku a na závěr zjistí, zda se jim podařilo uspořádat závod s vyrovnaným rozpočtem.
žáci 4. B, ZŠ B. Němcové, Opava:
Podle původního, ještě před koronavirového projektu, pracovaly žáci tak, že si vytvořili vlastní firmu, která vyráběla zboží. To pak na jarmarku prodali a za utržené peníze si mohli splnit svůj sen.