Slezské divadlo Opava je prvním divadlem na světě, které uvede Káťu Kabanovou v nové verzi pro redukovanější orchestr. A bude to skutečně velká událost.
Petr Kazík, ředitel SDO: “Myslím si, že ti co přijdou v neděli na premiéru, tak nebudou litovat, protože ta inscenace vypadá velmi zajímavě. Opavské divadlo opravdu umí dělat klasické divadlo. Snažíme se to dělat sice moderně. ale v klasickém duchu.”
Marek Prášil, dirigent: “V konceptu se jedná vlastně o stejnou Janáčkovu operu, je stejné obsazení rolí, akorát vlastně my provedeme a je to shoda náhod, jako první na světě novou redukovanou verzi pro redukovanější orchestr, to znamená, pro menší obsazení orchestru. Těším se moc, je to prostě radost velká, ale zároveň je to extrémně náročná opera.”
V hledání obsazení hlavní role, která klade na interpretku vysoké nároky, byla pro divadlo jasnou volbou Tereza Kavecká. Nicméně vzhledem k náročnosti role chtěli mít režisérka i dirigent k dispozici také druhou kvalitní sólistku. Oslovili proto americkou sopranistku Bree Nichols, která má brilantní hlas a umí se plynule vyjadřovat česky
Tereza Kavecká, sopranistka, hlavní role Káti Kabanové: “Káťa Kabanová, řekla bych, je jedna z nejnáročnějších Janáčkových oper a je to hodně náročné i na psychično a fyzično, protože opravdu je tam hodně padání na zem, emočních zvratů, je tam hodně nálad, je tam od veselé křehké dívky po opravdu rozervanou ženu do slova a do písmene.”
Bree Nichols, americká sopranistka hlavní role Káti Kabanové: “Je to asi nejsložitější a nejemotivnější role, kterou jsem kdy zpívala a jsem strašně moc ráda, že mám příležitost to tady zpívat.”
Jana Andělová, režisérka: “Janáčka miluju a považuju si za čest, že po Pastorkyni a Lišce Bystroušce vlastně jsem mohla nastudovat tady tu nádhernou operu. Janáček hlavně v Pastorkyni a Káti upřednostňuje tu složitost dění ženského myšlení a emočně silné tedy ženy a to je mi strašně blízké.”
Káťa Kabanová bude také součástí Janáčkových Hukvald.