Organizační řád Magistrátu města Opavy čeká od prvního května změna. Rada města rozhodla, že úterý už nebude úředním dnem, a občané tedy musejí své záležitosti řešit ve zbývajících 4 dnech.
Lada Dobrovolná, mluvčí opavského magistrátu: "My vycházíme vstříc občanům, kteří si velice často stěžovali, že úředníci nevykonávají místní šetření a kontroly přímo v terénu. Tím, že teď budou úterky neúředními dny, tak budou mít úředníci čas nejen přímo na ty kontroly terénu, ale budou moci absolvovat také různé semináře a školení a budou mít víc času na zpracování různých důležitých rozhodnutí či na evidenci materiálů."
Tato změna se dotkne všech odborů, kde probíhá styk s veřejností. I když ale nebudou úřední hodiny, lidé si mohou i v úterý domlouvat individuální schůzky. Vedení radnice si od změny úředních hodin slibuje zkvalitnění práce.
Pavla Brady (SOS pro Opavu), náměstkyně primátora: "Například na odboru sociálním máme terénní sociální pracovnice, které by měly mít více času na konkrétní návštěvy rodin těch osob, které potřebují dávky, protože je třeba dělat šetření na místě, nelze všechno řešit jenom z kanceláře."
Daniel Žídek (ČSSD), náměstek primátora: "Úředníci jsou zavaleni velkou administrativou a neměli čas řešit zejména místní šetření. To znamená, že když úředník řeší nějakou žádost, tak by měl se podívat na místo samé."
Pokladny na Horním náměstí naproti obchodního centra Tempo budou otevřeny v úterý i nadále, stejně tak bude fungovat podatelna v Hlásce. Pokladny na Krnovské ulici budou uzavřeny. Úřední hodiny jsou uvedeny i na webu opava-city.cz.