Běžný den v Duhové školce. Děti si hrají, učí se a poznávají nové věci.
"Kreslíme obličeje," pohotově sděluje jedna z malých dívek. "Vyrábíme jablka," doplňuje ji další.
Vzdělávací program Duhová školka - to je zajímavé vzdělávací prostředí se spoustou interaktivních pomůcek. Z celkem 192 dětí mají ve čtyřech speciálních třídách 52 se zdravotním postižením.
"Děti ve speciálních třídách jsou s postižením mentálním, tělesným, s poruchou komunikačních schopností. Máme taky děti se sluchovým postižením nebo třeba autismem," líčí ředitelka mateřinky Martina Raková.
I přes velký počet dětí učitelé v Duhové školce respektují jejich všechny individuální potřeby.
"Jiný přístup je dětem s postižením a jiný máme k dětem, které vynikají v některých oblastech lidské osobnosti. Pro tyto děti máme připraven i rozvojový program, který spočívá ve formě zájmové činnosti, kdy rozvíjí své schopnosti. Dochází do kroužků jako jsou radostné cvičení, kouzelné malovánky, seznamují se s angličtinou, hrají si s hlínou a podobně," počítá aktivity ředitelka Martina Raková.
Zážitky a aktivity, které podporují dětskou zvídavost - to je podle ředitelky hlavním receptem na dobrou přípravu ke vstupu do základní školy.
"Chceme hlavně, aby z naší mateřinky odcházely děti sebevědomé, spokojené, které mají chuť poznávat a učit se," vysvětluje Raková.
Mateřinku na ulici Františka Formana znají tisíce malých dětí i dospělých. Ročně ji opouští zhruba 70 dětí, které spokojené míří do základních škol.