Radnice Ostravy-Jihu každý rok na Den učitelů oceňuje nejlepší pedagogy. Tuto tradici nepřerušila ani dnešní covidová doba. Pamětní list, kytici a finanční odměnu si tak převzalo 10 pedagogů. 5 z nich v kategorii výrazná pedagogická osobnost a dalších 5 za dlouholetou pedagogickou a tvůrčí činnost.
Dagmar Hrabovská, místostarostka MOb Ostrava-Jih: “Když si vzpomenu na J.A. Komenského a na to, jak se snažil tu pedagogickou činnost obohatit o tvůrčí postupy, tak myslím, že po roce distanční výuky můžeme říct, že všichni pedagogové se museli na toto zaměřit a samozřejmě těch tvůrčích nápadů muselo být velmi hodně.”
Vzhledem k vládním opatřením se učitelé v Obřadní síni radnice střídali, aby se nepotkávali. Doprovod jim dělali pouze ředitelé škol a školek, kteří je navrhli.
Marcela Labaničová, učitelka, MŠ Dvorského: “Jsem nadšená, moc se mi líbí a jsem dojatá prostě a šťastná. Mám 40 let za sebou té pedagogické práce, takže jsem ráda, že jsem to všechno zvládla a že jsem i oceněná. Já jsem chtěla být porodní asistentkou, ale potom jsem přece jenom, protože moje babička byla paní učitelka ve školce, takže jsem po ní převzala tu štafetu.”
Šárka Augustová, učitelka, ZŠ Košaře: “Mám obrovskou radost. Tu pedagogickou školu jsem si teda kdysi vymohla a je to moje vnitřní záležitost. Jsem opravdu učitelkou odjakživa chtěla být. Co mi to přináší? Životní uspokojení, vnitřní náboj, děti jsou úžasným nábojem pro dobrou náladu, pro chuť a elán do života. Je to krásné zaměstnání.40 let už učím.”
Další dva ředitelé si vysloužili poděkování za jejich přínosné aktivity, a to u příležitosti odchodu do důchodu a za zabezpečení chodu krizové školky a školy. Velký dík ale patří všem učitelům.
Dagmar Hrabovská, místostarostka MOb Ostrava-Jih: “Já bych chtěla popřát všem pedagogům ještě dodatečně hodně zdraví, hodně tvůrčích nápadů, hodně radosti z práce. Neděkuji jen pedagogům, ale musím za ten uplynulý rok také rodičům, protože velký kus pedagogické práce převzali také oni.”
Všichni doufají, že se děti co nejdříve vrátí do škol a školek.