Radnice městského obvodu Ostrava-Jih se inspirovala Porubou. Pomocí ankety chce zjistit, jestli by občané, kteří nejezdí autem každý den, byli ochotni odstavit svá auta na hlídaném parkovišti na okraji obvodu.
Hana Tichánková (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Jih: “V současné době máme v plánu postavit dalších 9 nových parkovišť. Nicméně samozřejmě obvod není nafukovací a mnohdy se parkovací místa budují na úkor zeleně. Proto by určitě zajímavým řešením bylo, kdyby někteří obyvatelé našeho obvodu, kteří nejezdí pravidelně a auto používají jen příležitostně, byli ochotni jej například odstavit někde na okraji obvodu na odstavném parkovišti.”
Jan Dohnal (ODS), místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Městský obvod Poruba si v minulosti nechal udělat studii, ze které vyplynulo, že velká část aut, byla to skoro polovina, prakticky nejezdí a že ta auta permanentně stojí na svém místě, které zabírají. My v tento moment prostřednictvím Jižních listů oslovujeme občany našeho obvodu anketní otázkou a chceme zjistit, jestli se mezi nimi nacházejí taky takoví řidiči. A já si myslím, že nám ta čísla vyjdou podobně.”
Anketa: obyvatel Ostravy-Jihu: “Kdysi za totáče auta, které byly podnikové, neexistovalo, aby to stálo u baráku. Všechno muselo stát v garážích. Dneska páni podnikatelé, aby nemuseli platit za parkovné někde, normálně řidičům, které zaměstnávají řeknou, vem si to k baráku. Tím vzniká ten nešvar, že tady mají svoje auta a parkují tady ještě firemní.”
Radnice už jedná i s některými supermarkety, které by byly ochotny pronajmout část svých parkovišť, která nejsou zcela využita. Vytvořená odstavná parkoviště budou hlídaná a oplocená. Lidé tak budou mít jistotu, že jim auta nikdo nevykrade a nepoškodí.
Jan Dohnal (ODS), místostarosta MOb Ostrava-Jih: “My jim k tomu k tomu třeba nabídneme, že je nějakou formou k tomu autu zdarma dostaneme. Ať už veřejnou dopravou, nebo nějakou jinou formou. Pokud se nám podaří oslovit třeba 100, 200 lidí v rámci celého obvodu, což si myslím, že je reálné, tak je třeba si uvědomit, že takhle dosáhneme uvolnění 100 až 200 parkovacích míst, což při našich investičních možnostech je několik let, než tolik postavíme.”
Půjde o pilotní projekt, díky kterému radnice zjistí, jak velká je ochota lidí auta přeparkovat.