Jak jistě víte, Ostrava se v posledních letech zodpovědně zabývá veřejným prostorem, což je znát na mnoha místech. Funguje například program fajnOVY prostor, díky kterému se zlepšuje vzhled náměstí, ulic, parků a dalších míst podle nápadů občanů. Nyní se Ostrava také připojila k řadě měst, které chtějí regulovat reklamní smog. Chce tak uchránit urbanistický a architektonický charakter veřejného prostoru. Spousta podnikatelů si proto bude muset změnit reklamní označení provozovny. Město jim na nové poutače přispěje. "Chceme podpořit především drobné podnikatele, aby nemuseli vynakládat velké finanční prostředky do změny reklamního označení provozoven," vysvětluje náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (ANO).
Minimální výše dotace bude 3000 korun, maximálně může žadatel získat 30 tisíc korun. Spolufinancování města může dosáhnout maximálně 70 procent nákladů. Město na dotační program vyčlenilo tři miliony korun. Podobný dotační program vyhlásil i centrální městský obvod, ve kterém je provozoven nejvíce. "Budeme přispívat na změnu stávajících reklamních zařízení tak, aby byly v souladu s novou úpravou. K tomu jsme vytvořili dotační titul, ve kterém je 400 tisíc korun," popisuje radní Moravské Ostravy a Přívozu Lukáš Jansa (Piráti).
Nařízení o regulaci reklamního smogu neplatí na celém území města, ale pouze na těch veřejně přístupných místech, která jsou pro obraz města typická, významná a jedinečná. Jedná se o nejvýznamnější ulice, náměstí a památkové zóny.