Před dvěma týdny schválilo zastupitelstvo ostravského magistrátu, že prodá dceřinou společnost dopravního podniku Ekova Electric Škodě Transportation. Ekova už nebyla schopna získávat zakázky a ztrácela konkurenceschopnost.
Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava: "Ekova už nebyla schopna schopna v tom velice ostrém tržním prostředí uspět v mnoha oblastech."
Škoda Tansportation v Ostravě už působí. Ve Vítkovicích například vyrábí vlaky dceřiná Škoda Vagonka a Škoda Digital se v Hrabůvce zabývá vývojem nových technologií. Firmám se prý daří a přibírají nové zaměstnance. Nové pracovníky bude potřebovat i Ekova, do které chce Škoda investovat 300 milionů korun.
Martin Bednarz, předseda představenstva Škoda Vagonka: "Po podpisu rozjíždíme střednědobé období jednoho roku, kdy si musíme Ekovu připravit pro plnění zakázek, které máme nasmlouvány. V další části budeme investovat zhruba 200 milionů korun v tom prvním roce, a to do rozšíření kolejových stání, do kapacity povrchových úprav, elektro zkušebny a dalších dílčích investic tak, aby firma byla připravená. Budeme připravovat nábory dalších lidí, abychom to kapacitně zvládli, protože potřeba bude minimálně 100 lidí, abychom mohli rozjet dvou, případně třísměnný provoz."
Kolik Ostrava za Ekovu dostane ještě nebylo přesně stanoveno. Nabídková kupní cena je 416 milionů. Definitivní převod akcií nastane v roce 2021.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: "U nabídkové kupní ceny je několik korekčních položek, které mohou jít oběma směry nahoru i dolů, ale nemělo by se stát, že by dopravní podnik za Ekovu vyinkasoval méně než 330 milionů korun."
Ostrava má u Škody Vagonka objednány nové tramvaje a část z nich už se bude vyrábět právě v Ekově. Dílny se budou nadále zaměřovat na opravy a modernizaci vozidel pro Dopravní podnik Ostrava.