Výpůjčky elektrokoloběžek nejsou dotované městem, které aktuálně podporuje výpůjčky sdílených kol. Provozující společnosti ale společně s magistrátem nastavily podmínky pro jejich provoz.
Vladimír Cigánek (ODS), náměstek primátora pro dopravu: "Sdílené elektrické koloběžky jsou dalším alternativním a především ekologickým způsobem dopravy pro Ostravany. Věřím, že je budou využívat k projížďkám, pro přemístění na nevelké vzdálenosti a třeba i k dopravě do zaměstnání. Z hlediska zákona jsou považovány za dopravní prostředek stejně jako kola. Mohou jezdit po pozemních komunikacích a cyklostezkách, nikoliv po chodnících. Mají ale povoleno vjíždět do pěší zóny, pokud je tam umožněn vjezd bicyklům a vozidlům vyznačeným dodatkovou tabulkou ve spodní části dopravní značky pěší zóna."
Elektrokoloběžky jsou konstruovány na maximální rychlost 25 kilometrů v hodině. Na některých místech to ale nebude možné. Obvod Moravská Ostrava a Přívoz totiž zažádal o omezení rychlosti na 15 km/h v městské památkové zóně.
Andrea Vojkovská, mluvčí MMO: "Vypůjčení elektrické koloběžky probíhá přes aplikaci, kterou si uživatelé stáhnou z Google Play nebo App Store. Po jejím nainstalování jsou uživatelé kliknutím na ikonu koloběžky přesměrováni do příslušného rozhraní. K odemknutí koloběžky je potřeba naskenovat QR kód, který je na ní viditelně umístěný. Před zahájením první jízdy se jezdci zobrazí bezpečnostní instrukce, kterými by se měl během jízdy řídit. Zjistí z nich také zásady správného a bezpečného parkování koloběžek. Platba za půjčení koloběžky je uživateli po ukončení jízdy automaticky stržena z karty uložené v aplikaci."
Provoz elektrokoloběžek se v některých městech setkává s nevolí obyvatel, často totiž zůstávají po výpůjčce odloženy na nejrůznějších místech. Ostravské elektrokoloběžky je ale nutné parkovat do stojanů. Město si navíc vyhradilo prostor po měsíci zhodnosti dosavadní zkušenosti s fungováním elektrokoloběžek a s provozovateli bude následně řešit případné úpravy provozu nebo rychlosti.