Ostravský dopravní podnik využívá 235 autobusů a všechny jsou ekologické. 225 z nich má pohon CNG a ostatní jsou elektrické. Vozy na naftu byly definitivně vyřazeny z běžného denního provozu a budou sloužit už pouze jako záloha.
Daniel Morys, generální ředitel DPO: "Za vším stojí práce týmu desítek lidí, kteří se pro tuto vizi nadchli a snažili se ji naplnit, což se nakonec také podařilo. Možné by to samozřejmě nebylo bez podpory města Ostravy a EU. Přál bych si, aby i všichni Ostravané cítili hrdost na tento významný milník."
Ostravský dopravní podnik je tak první v naší zemi, kde se kompletní ekologizace vozového parku povedla. Je to další krok za lepším ovzduším ve městě.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: "Kvalita ovzduší v Ostravě se dlouhodobě zlepšuje, v loňském roce byly naměřeny nejnižší koncentrace polétavého prachu za celou historii měření. Vedle příznivých povětrnostních podmínek se bezesporu projevuje i pozitivní vliv opatření, která postupně realizujeme. Patří k nim i ekologizace městské hromadné dopravy, která začala nasazením první velké flotily CNG autobusů v roce 2015 a symbolicky vrcholí v této chvíli, vyřazením posledních naftových autobusů z rutinního provozu."
Martin Divina řídil dieselové autobusy 15 let. Na ty nové na CNG si zvykl rychle. Jsou po všech stránkách lepší.
Martin Divina, řidič DPO: "Všechno staré jednou končí a přichází nové. Pro nás řidiče je to určitě posun vpřed. Nové autobusy jsou pohodlnější a modernější."
Ekologizace a modernizace hromadné dopravy v Ostravě ale nekončí. Nyní má město má v plánu pilotně nasadit autobusy na vodíkový pohon.