Druhý ročník soutěže ve vývoji počítačových her Game Jam přilákal 111 žáků z dvanácti krajských škol. Soutěž získala také podporu devatenácti herních studií.
Zbyněk Pospěch, ředitel, SPŠEI Ostrava: "Studenti mají vytvořit počítačovou hru na téma, které jim bylo zadáno, a to téma je přes hranice. S tím, že ty platformy, které využívají, mohou být různé."
Komu je soutěž určena?
Zbyněk Pospěch, ředitel, SPŠEI Ostrava: "Přihlásit se mohou všichni žáci v podstatě z jakékoliv střední školy. Samozřejmě velmi často a z velké části jsou to technické školy, ale máme zde i týmy z gymnázia a máme zde i jiné zaměření, nejen odborné. Opravdu je to velice široké a žáky to zajímá, takže jsme rádi, že můžeme něco takového tady pořádat."
Ale jak se dá posoudit, která počítačová hra je lepší než ta druhá?
Aleš Hrabalík, porotce: "To se musí zkusit. Člověk si musí sednout ke klávesnici a zkusit si ji zahrát. Teprve pak zjistí, jestli je dobrá, nebo špatná. Od pohledu to zkrátka nejde."
V oblasti vývoje počítačových her spolupracuje průmyslovka s vysokými školami, například s Vysokou školou báňskou Technickou univerzitou Ostrava.
Martin Němec, odborný asistent, VŠB-TU Ostrava: "Ta spolupráce je velmi důležitá, protože studenti na vysoké škole, když nastoupí, většinou mají celkem málo času, a my chceme, aby už měli nějaké základní zkušenosti. Takže Vysoká škola báňská spolupracuje tady se střední školou proto, aby si připravovala studenty, kteří potom ve velké míře odcházejí k nám na vysokou školu a pokračují ve studiích tam."
Jan Veřmiřovský (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: "Současná doba přece jenom je i o nových trendech a počítačové hry a vyvíjení počítačových her je jednou ze součástí vzdělávání jako takového, zejména na odborných školách."
Soutěž bavila natolik, že týmy ve škole dokonce přespaly, aby co nejvíce využily čas k vývoji své počítačové hry.
anketa: soutěžící:
"Toto už je vlastně třetí soutěž podobná, na které jsem, a myslím si, že to je určitě skvělý zážitek pro každého, kdo si chce zkusit vyvíjet nebo chce v budoucnu vyvíjet videohry."
"Chystám si zatím programy, stahuji si různé potřebné věci."
Jak je reálné za dva dny vytvořit opravdu kvalitní počítačovou hru?
anketa: soutěžící:
"Tak většinou tam jde vidět spíš ta vize než ta samotná hra, ale podle mě to v rámci možností reálné je."