Ze Studénky do Sedlnic budou nyní jezdit vlaky po moderní elektrifikované trati. Mezi Sedlnicemi a Veřovicemi zůstane nadále stará lokálka s motoráky. Rekonstrukci úseku zajišťuje Správa železniční dopravní cesty a potrvá celý rok.
Ladislav Hanousek, starosta Studénky: "Předpokládá se, že až to bude hotovo, bude na trati použito elektrických lokomotiv. To znamená, tady bude elektrifikovaná a samozřejmě předpokládáme s větší kapacitou a prostupností této trati."
V rámci rekonstrukce za 327 milionů budou opraveny také mosty a stávající zabezpečovací zařízení. Po trati bude možné jezdit až stokilometrovou rychlostí. Cestujících se kromě zvýšení rychlosti dotkne také otevření nové zastávky u Sedlnic. Na rekonstrukci trati Studénka-Sedlnice naváže stavba zcela nové trati, která povede až na mošnovské letiště.
Šárka Vlčková, mluvčí MS kraje: "Bude napojena jednak průmyslová zóna Mošnov a jednak mohou toto železniční napojení využívat i občané našeho kraje."
Michaela Kubešová, mluvčí letiště Leoše Janáčka Ostrava: "Umožníme posílení Cargo dopravy, nákladí i letecké dopravy. Železnice bude obsluhovat průmyslovou zónu. Samozřejmě užitečné i pro okolní obce."
Náklady na výstavbu nového úseku trati budou přesahovat půl miliardy korun. Velkou část uhradí evropská unie.