Maloobchodní tržby v listopadu minulého roku klesly meziročně o 1,8 procenta a celkový propad nezastavil ani nejsilnější měsíc roku prosinec. Lidé letos s vánočními nákupy vyčkávali a nakupovali až na poslední chvíli.
Martin Kubík, ředitel obchodní centra, Ostrava: "Nejsou nuceni, jak to bylo dříve, něco shánět. Ví, že ten sortiment, nabídka, je obrovská. Měli jsme poslední dva týdny před Štědrým dnem úplně největší návštěvnost na obratech v obchodech."
Nejvíce Ostravanů se vydalo na vánoční nákupy až v pátek 21. prosince. Druhé nejsilnější období co se nákupů týče, začalo až po Vánocích od 27. prosince, což dokazuje, že lidé často dostávají pod stromeček peníze.
Martin Kubík, ředitel obchodní centra, Ostrava: "Přijdou si koupit dárek hned v ten první, kdy se centra otevřou. A naši nájemci, partneři to ví a připravují už ty svoje výprodeje a speciální akce."
I když mnohá nákupní centra lákají zákazníky na akční nabídky za skvělou cenu, obecně lidé šetří peníze a utrácejí mnohem méně.
Martin Kubík, ředitel obchodní centra, Ostrava: "V těch hodně stabilních centrech, které nebyly ovlivněné žádnou konkurencí a tak dál, ty obraty za prosinec vykazovaly pokles v řádu 3 až 5 procent."
Slevové akce jsou největším tahákem pro zákazníky, na slevách ale obchody jak jinak než prodělávají a podle mnohých prodejců je to zaručená cesta do pekel.