Nechávat nepojízdná auta s propadlou STK na ulici se Porubanům nevyplatí. Radnice je nechá odtáhnout, což se majitelům těchto vraků ve finále pořádně prodraží.
Miroslav Otisk (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “My se nyní nacházíme u jednoho z autovraků, který je určen k odtažení na naše záchytné parkoviště s tím, že novela o pozemních komunikacích nám jasně definovala, co je to vrak a nyní už existuje na to jednotný postup. To znamená, že my nejprve zjistíme, zdali má vozidlo propadlou technickou alespoň 6 měsíců. Pokud ano, jde na majitele výzva a musí odstranit toto vozidlo do 2 měsíců.”
Pokud to neudělá, auto skončí na záchytném parkovišti a po dalších dvou měsících v aukci. Nepomůže ani to, že ho majitel před odtažením přemístí jinam.
Miroslav Otisk (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “My ho stále máme v evidenci a víme, že už jsme toho majitele vyzvali. Takže přemístění vozidla do jiné ulice skutečně nepomáhá. My ho hledáme. Samozřejmě zaměstnanci úřadu, odboru dopravy a jednak samotní občané nám posílají fotografie aut, které mají propadlou technickou a městská policie.”
Radnice posílá ročně desítky až stovky výzev. Odtahy ale řeší jen v jednotkách případů.
Roman Karkoška, vedoucí odboru dopravy a údržby komunikací, MOb Poruba: “Jedním z důvodů proč si občané likvidují sami tato vozidla, je i ten, že v podstatě když to uděláme my, tak je to něco stojí. Minimálně nám zaplatí odtah, což je 1900 korun, plus jsou tam ještě pokuty. Protože tím, že auto není způsobilé provozu na pozemních komunikacích, tak se dopouštějí přestupku, za což ukládáme pokuty v řádech tisíců korun.”
Zatím tak proběhla pouze jedna aukce, ve které se dražilo 6 odtažených vozidel.
Roman Karkoška, vedoucí odboru dopravy a údržby komunikací, MOb Poruba: “Je o ty vraky zájem, protože vyvolávací cena 6 vozidel byla 2 a půl tisíce korun a ve finále se tento balík vozidel vydražil za necelých 23 tisíc korun.”
Je to několikanásobně víc než odhadní cena vozidel, kterou určil soudní znalec, což radnici pokrylo náklady s tím spojené.