Neobvyklé spojení klasické a jazzové hudby s českou lidovou písní a tradiční hudbou romskou, ale i neuvěřitelný talent. To je to, co dělá Tomáše Kača jedním ze světově nejuznávanějších českých klavíristů. Na Slezskoostravské radnici vystoupil s vlastním pojetím slavných písní, jako Holubí dům, Dej mi víc své lásky, nebo Tulácké ráno a bylo vidět, že do hudby dává srdce.
Tomáš Kačo, vystupující klavírista: „Jenom sám sebe. Tím je ta hudba moje, protože jsem našel sám sebe jako člověka a hudba nemůže být nikdy lepší, než jste sám člověkem. Takže je to vlastně celé o tom najít sám sebe.“
Novojičínský klavírista a skladatel romského původu si šel za svými sny. Vystudoval pražskou Akademii múzických umění, díky svému talentu pokračoval na bostonskou hudební fakultu a z nelehké životní situace to dotáhl až na koncert ve vyprodané newyorské Carnegie Hall.
Ilona Kučerová, dramaturg Cyklu komorních koncertů 2024: „Je to, myslím, takový malý, nebo spíš velký, zázrak. Celá jeho osobnosti, jeho talent, jeho neskutečná píle a celá ta jeho cesta je úžasná.“
Tomáš Kačo, vystupující klavírista: „Hrát doma, nebo tady v Ostravě, je vždycky velmi hřejivý pocit a vždycky se tady rád vracím a hrálo se mi opravdu krásně.“
Koncert si užili i jeho posluchači, které klavírista neváhal do vlastního recitálu začlenit. Klavírním tónům Valčíčku tak rytmus dodalo tleskání, luskání a dupot návštěvníků.
Ilona Kučerová, dramaturg Cyklu komorních koncertů 2024: „Přišlo ještě o dvacet lidí víc, než tady máme míst. Je tady standartně sto míst. Celkově ale musím říct, že na koncerty tady na Slezskoostravskou radnici chodí celkem slušný počet lidí. Vždycky je to v podstatě plné. Ale dnes byl ten koncert výjimečný, protože musím říct, že tady není zcela zvykem, aby posluchači aplaudovali ve stoje, jako to bylo dneska. Zcela spontánně nadšeně vyskočili ze židlí a děkovali. Byl to, myslím, velice krásný koncert.“