Podle údajů Prazdroje má po uzavření vnitřních prostor a zahrádek restaurací (data od 14. října do 4. listopadu) otevřeno a prodává přes okénko jeho piva zhruba 11 procent hospod. A zatímco celkové prodeje čepovaných piv Prazdroje v celé České republice v tomto období dosahují na zhruba 5 procent v porovnání s loňskými prodeji, na severní Moravě je to zhruba ještě o 1,5 procenta více, tj. 6,5 %.
Prodej z okének tak může hospodám zajistit nemalou část běžných tržeb za pivo a tím i hotovost, tolik potřebnou pro jejich další fungování.
Pivovar se rovněž zavázal, že hospodám vymění zdarma prošlé pivo za čerstvé a zlikviduje jej na vlastní náklady. Majitelům a provozovatelům restaurací a hospod také poskytuje poradenství, jak získat prostředky z programů státní podpory.
Lidé, kteří si teď chodí pro pivo s sebou do džbánku či lahve, se podle Tomáše Mráze nemusejí obávat, že by nemělo ty nejlepší parametry.
Patnáctilitrové sudy se nyní podílejí na prodejích čepovaného piva z Prazdroje téměř z jedné pětiny, zatímco běžně tvoří dvě procenta. Třicetilitrové tvoří dvě pětiny prodejů, loni v tuto dobu to bylo zhruba 20 procent.
- S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj získal v roce 2019 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.
