Horník porazil v silné konkurenci například noviny Plzeňského Prazdroje, Škody Auto nebo společnosti E.ON. Anketa Zlatý středník je odborníky považována za nejprestižnější hodnocení firemních tiskovin a internetových stránek v České republice.
Týdeník Horník čtou nejen zaměstnanci OKD a jejich rodiny, populární je také mezi hornickými důchodci a dřívějšími zaměstnanci firmy. Na svých dvanácti celobarevných stranách formátu A3 každý týden přináší novinky ze života firmy, z regionu i z neziskových organizací podpořených Nadací OKD a mimo jiné také čtyřstránkovou zábavnou přílohu Po šichtě.
„Společnost OKD prošla v posledních třech letech obrovskými změnami. Díky investicím do moderních technologií se dnes těžba v podstatě ovládá počítači, výrazně se snížil počet úrazů, na poddolovaných územích vyrůstají rekreační zóny a prostřednictvím Nadace OKD podporujeme veřejně prospěšné projekty v regionu. Současně samozřejmě řešíme mnoho problémů. Horník o tom všem otevřeně informuje, a proto je tak populární," vysvětlila předsedkyně redakční rady Horníka a ředitelka útvaru pro PR a komunikaci Petra Mašínová.
Svou tvář změnil i Horník, a to nejen po grafické stránce. Nabízí například celou stranu věnovanou firemní Nadaci OKD, na níž redaktoři zprostředkovávají zaměstnancům příběhy z podpořených neziskových organizací, které se starají například o děti, seniory, nemocné lidi nebo životní prostředí. Další celou stranu věnuje redakce podrobnému zpravodajství ze života konkrétního dolu, obměnou prošla i stránka v polském jazyce určená horníkům z Polska, kteří v dolech OKD pracují.
„Dík patří hlavně redaktorům, kteří tráví většinu pracovních dní na šachtách, ať už v kancelářích s manažery nebo hluboko pod zemí s horníky," řekl David Švábenický, ředitel společnosti R MEDIA. Ta vydává Horníka od začátku roku 2009, v soutěži s dalšími vydavateli tehdy nabídla nejlepší cenu a také nejvyšší kvalitu, což prokázaly aktuální výsledky Zlatého středníku.
Více o firmě:
Společnost OKD těží černé uhlí (energetické a koksovatelné) ve čtyřech dolech na Karvinsku a Frýdecko-Místecku. Firma je největším zaměstnavatelem v Moravskoslezském kraji, v roce 2010 v ní pracovalo 13.693 lidí (tzv. průměrný počet zaměstnanců), další zhruba čtyři tisícovky pracovníků zajišťují pro OKD těžbu uhlí prostřednictvím dodavatelských firem. Průměrný měsíční výdělek horníků a dalších pracovníků v dělnických profesích loni podle předběžných výsledků přesáhl 32 tisíc korun. Jediným akcionářem OKD je společnost New World Resources Plc (www.newworldresources.eu).
Doly OKD:
• Důl Karviná
• Důl Darkov
• Důl ČSM
• Důl Paskov
O novinách Horník:
• týdeník
• náklad 28.000 výtisků
• vychází zdarma
• jednotlivá čísla ke stažení na www.okd.cz a na www.ihornik.cz