„V polovině června proběhla se všemi občanskými iniciativami první schůzka, kde jsme se shodli na prioritách silniční infrastruktury, které jsou pro kraj důležité," upřesnil Pavel Vítek.
Představitelé Sdružení pro výstavbu silnice I/11 - I/57, Iniciativy pro obchvat Frýdku-Místku, Sdružení pro obchvat Karviné, Sdružení pro obchvat Havířova či zástupci pracovní skupiny pro výstavbu I/11 v úseku Třanovice-Nebory-Oldřichovice se dohodli, že se budou pravidelně každé tři měsíce scházet, vzájemně se informovat a své kroky koordinovat.
„Naším úkolem je prosadit pro přípravu a výstavbu dopravních a infrastrukturních staveb v kraji co nejvíce finančních prostředků pro příští rok i další roky. Budeme se společně obracet na všechny kompetentní instituce v zemi, ministry, poslance i senátory," uvedl Pavel Vítek. Je podle něj třeba navýšit rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury pro příští rok, který zatím vychází ze stejných hodnot jako letos.
„V příštím roce by měly v kraji pokračovat dopravní stavby, které jsou financovány z Operačního programu Doprava. Jde o průtah Hrádkem, úsek Bohumín - státní hranice, obchvat Příbora, úsek Rychaltice - Frýdek-Místek a dálniční přivaděče - Místecká II a Bohumín - Skřečoň," vyjmenoval Pavel Vítek.
Další úseky Mokré Lazce a Prodloužená Rudná budou financovány z Operačního programu Doprava jako náhrada v případě odmítnutí jiných projektů EU.
„Zatím není jisté ani financování u obchvatu Frýdku- Místku a úseku Nebory - Odřichovice, Oldřichovice - Bystřice. Dále pro příští rok je třeba zajistit finanční prostředky pro přípravu projektu obchvatu Krnova, Karviné i Havířova a úseku Třanovice - Nebory," doplnil Pavel Vítek, s tím, že na klíčové stavby i jejich přípravu je třeba peníze získat.
„Myslím, že se nám podařilo najít shodu se všemi partnery. Pokud budeme jednotní, určitě budeme úspěšnější," zdůraznila Pavla Brady, předsedkyně Sdružení pro výstavbu I/11-I/57a náměstkyně primátora města Opavy.
V oblasti železniční dopravy a infrastruktury v kraji koordinuje regionální projekty železniční sekce Sdružení. „Pracujeme od roku 2001 v rámci Memoranda o spolupráci při řešení dopravní obslužnosti a rozvoji železniční infrastruktury v kraji. Díky naší práci se podařilo prosadit například modernizaci a elektrizaci významných úseků železničních tratí v regionu, nasazování nových vozů na regionální železnici, máme podíl na urychlení optimalizace III. železničního koridoru v moravskoslezské části či na železničním napojení ostravského letiště, které se připravuje," uvedl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian, který železniční sekci řídí.
Rada Sdružení pod vedením prezidenta Pavla Bartoše tentokrát zasedala na radnici v Opavě a zabývala se také dalšími aktivitami a projekty, na kterých Sdružení pracuje.