Albert Kreiner, vedoucí projektu BATCo: "Jedná se o to, abychom Evropské unii ukázali, jakým způsobem spolupracujeme. Ta výchozí báze jsou ekonomické subjekty, tedy podniky, které mají velký zájem na tom, aby se ten koridor rozvíjel."
Snahou projektu BATCo je urychlení budování vysokorychlostního železničního spojení na trase mezi Baltským a Jaderským mořem, což se týká také Moravskoslezského kraje. Tak by se mohla část silniční přepravy dostat na železnici, což by mělo pozitivní vliv na životní prostředí.
Miroslav Fabian, generální ředitel Sdružení pro rozvoj MS kraje: "Máme ty obě koridorové větvě. Na nich fungují silnice, dálnice, fungují na nich železnice, je mezi nimi letiště, budou mezi nimi veřejná logistická centra, a ten projekt BATCo by měl tu dopravu optimalizovat. Aby byla šetrná k životnímu prostředí, aby se maximum těžké přepravy převedlo na železnice. Je třeba si uvědomit, že je to od baltských přístavů po přístavy italské prostě po jih Evropy."
Záměrem projektu BATCO je také budování logistických center na trase mezi Baltským a Jaderským mořem a posílení mezinárodní spolupráce. Na setkání v Ostravě se proto také projednával návrh založení nadnárodní podnikatelské aliance, jejímž hlavním úkolem bude zprostředkovávat informace mezi firmami partnerských regionů.