Část cestujících se ustrojila podle módy v době vzniku tratě začátkem minulého století. Zájem příjemně překvapil i samotné pořadatele nostalgické jízdy.
Anketa, účastníci akce: 1. "S maminkou, s babičkou a s tatínkem." 2. "Já jezdím ráda vlakem s tatínkem a s maminkou." 3. "Z Bruntálu jedeme do Morávky Hurvínkem." 4. "Aby měl štěstí pořád, proto jsme tady." 5. "Ano, aby to nezrušili, protože tam se nejvíc vyžebrá. Proto tam jedeme."
Stanislav Toman, strojvůdce: "Na trati je to krásný, krávy na to blbě koukají, jsou překvapený, co to jede za vláček. Ráno jsme ale měli problém nastartovat motorový vůz, protože dva měsíce to nejelo, byly vybitý baterky, a tak jsme to museli ručně roztlačit."
Motorový vůz Hurvínek má výkon 152 koní a maximální rychlost 60 km za hodinu. Jízda s ním má i svá úskalí.
Stanislav Toman, strojvůdce: "Jedeme na Rudnou na kopec, kde je největší klesání a stoupání. Protože kdybychom pobrali všechny cestující, kteří měli zájem, tak by byl problém s bržděním. Proto jsme část cestujících nechali nahoře a pro ně teď jedeme, je to z bezpečnostních důvodů."
Trať do Malé Morávky má smůlu. České dráhy ji sice udržují, ale už na ní nejezdí.
Jaromír Foltýn, organizátor jízdy, firma Olpas: "České dráhy opustily tuto trať, přestaly tady jezdit, tak jsme se rozhodli, že tady tu dopravu nějakým způsobem obnovíme. Je to jakýsi první pokus zkusit tady jezdit jiným vláčkem, spíše s turisty, spíše s lidma, kteří mají vztah ke krajině, kteří jedou na hory, kteří tady mají chaty."
Poprvé vyjel vlak na trati Bruntál - Malá Morávka 31. května 1901 v 8:35. Pořadatelé nostalgické jízdy hodlají udělat všechno pro to, aby se po romantické horské trati jezdilo i nadále.