Nedostatek parkovacích míst trápí téměř všechna města, zejména na sídlištích bývá situace velmi složitá. Vedení Frýdku-Místku spolu s úředníky z odboru dopravy proto stále hledají nové plochy pro vybudování nových parkovacích míst nebo pro rozšíření parkovišť stávajících.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “Snažíme se situaci s parkováním řešit, proto i rozšiřujeme parkovací plochy. Ale ne vždy je plocha, která se nám zdá využitelná pro parkoviště, vhodná. V letošním roce bychom rádi rozšířili parkoviště u Úřadu práce a na 28. říjnu, kde jsou ty plochy už dnes řidiči využívány jako parkoviště, takže bychom je zlegalizovali k parkování. I tam ale dojde k určité redukci, protože někde má ekonomický smysl vybudovat parkoviště, ale někdy by byly přeložky sítí tak drahé, že si nemůžeme dovolit na takovém místě to parkoviště vybudovat.”
Kvůli nedostatku parkovacích míst město v poslední době eviduje čím dál více případů, kdy řidiči parkují svá auta na veřejné zeleni. Travnatá plocha se pak mění v rozježděné a po dešti rozbahněné pole. Parkování na veřejné zeleni je přitom ve městě zakázáno, a to prostřednictvím vyhlášky z roku 2005.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “Apelujeme na řidiče, aby nestáli na všech zelených plochách, které si myslí, že jsou vhodná k parkování. Zaprvé to ubližuje zeleni a zadruhé si řidiči ani neuvědomí, kolikrát stojí na inženýrských sítích, které jsou důležité. Proto prosíme, neparkujte na zeleni.”
Na správné parkování dohlíží strážníci a policisté. Řidičům, kteří poruší zákaz parkování, hrozí pokuta až do výše 30 000 korun. V případě havárie v důsledku parkování auta na ploše, která není vedena jako parkoviště, např. prasklého potrubí, bude vůz odtažen a jeho majitel bude mít nejspíše problém s plněním pojistné události.