Kdo potřebuje projet křižovatkou v Havířově - Prostřední Suché a vyjet zejména z Fryštátské ulice, musí se obrnit trpělivostí. Město už několik let hledá řešení, jak v tomto úseku zabezpečit plynulost a také zamezit častým dopravním nehodám. Postavit klasický kruhový objezd, by byl ale problém. Proto vznikl jiný projekt.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "My jsme v prvé řadě zvažovali dopravní řešení tak, aby tu situaci vyřešilo. Nechtěli jsme vykupovat pozemky, nechtěli jsme vynakládat obrovské finanční prostředky do nákladného řešení. Takže myslím si, že toto řešení, které máme, není drahé a řeší celou situaci. Je to řešení podobné jak je rondlík u vlakového nádraží. Ze stejných bílo-červených bloků tak, aby tu dopravní situaci řešilo."
U vlakového nádraží ale není ta silnice tak frekventovaná, jako v tom uzlu na křižovatce. Máte spočítáno, že to bude stačit, aby ta auta se tam nehromadila, aby to bylo plynulejší?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Příprava byla dlouhá a ten projekt bych řekl, že se řešil na lékárnických vahách. Aby vyšel, aby to vyhovovalo. Samozřejmě není to odzkoušené v reálné situaci, ale z modelů, které máme, tak by ten projekt měl fungovat a každopádně zjednoduší a zpřehlední tuto křižovatku. Obecně kruhové objezdy řeší zklidnění dopravy a také řeší bezpečnost dopravy. Což je naše hlavní priorita realizaci této křižovatky.”
anketa: “Já si myslím, že by to pomohlo té situaci, která tam nastává ve špičkách. Myslím si, že je to dobrá věc, ty kruhové objezdy, které udělali v Havířově.”
anketa: “Jezdím tam každý den. Nevím, jestli kruhový objezd přinese kýžený výsledek. Nicméně je to místo, kde je hodně dopravních nehod a zácpy.”
anketa: “Vyřeší, protože jak jedu třeba od Suché, tak dávají blinkr zdržují. To by neměli, on nemění směr jízdy. A z druhé strany nejde vidět, jak chodí chodci.”
anketa: “Jako neřidička si také myslím, že by to bylo lepší a rychlejší určitě.”
K realizaci projektu by mělo dojít v příštím roce.