Na tři sta studentů v různých převlecích se sešlo na ledové ploše zimního stadionu. Střední průmyslová škola stavební Havířov již pošesté rozdávala pololetní vysvědčení na bruslích. Tradice vznikla, když škola slavila 25 let od svého založení. Akce se nekonala jen jednou, a to v loňském roce kvůli covidu. A i letos nebylo do poslední chvíle jisté, zda nebude zrušena.
Pavel Řehoř, ředitel Střední průmyslová školy stavební Havířov: "Abych řekl pravdu, tak jsem váhal. Paní inženýrka Drbušková, která to vždy organizuje, tak byla pro. Já vzhledem k tomu, jak se situace zhoršovala, tak jsem opravdu váhal jestli to uděláme, nebo neuděláme. Ale i když pár tříd bylo v karanténě, tak pořád výuka probíhá, tak jsme se rozhodli, že po otestování to uděláme tady.”
Netradiční zakončení prvního pololetí bylo velkým zážitkem zejména pro studenty prvních ročníků.
anketa: “Ta škola se nám všem zamlouvá. Tento nápad byl pro nás trochu šokující, nečekal to nikdo, že to bude takové slavnostní a jsme za to moc rádi všichni.”
Jaký byl ten první půlrok pro vás, jak náročná byla výuka i vzhledem k tomu, jaká je doba?
anketa: “Ze začátku to bylo těžší, ale pak už jsem si zvykla, už je to lepší. Myslím si, že máme úžasné kantory.”
Proč si zvolila stavební průmyslovku, většinou je tam více kluků?
anketa: “Vzhledem k tomu, že taťka má stavební firmu, tak mně k tomu vedl a baví mně to.”
anketa: “Za mně výborný nápad, nic lepšího se vymyslet nemohlo. Vysvědčení? Tři trojky, ale zlepší se to.”
anketa: “Já si myslím, že to je rozhodně lepší než na základce, má to nápad a je to super. Užívám si to tady. Vysvědčení? No tak, bída. Jedna čtyřka, ale dá se to. Horší než na základce, ale určitě se to zlepší.”
Školy si uvědomují, že poslední dva roky byly náročné pro všechny.
Pavel Řehoř, ředitel Střední průmyslová škola stavební Havířov: "Co se týče loňský rok, tak víte, že výuka probíhala distančně a on-line. Žáci i my pedagogové jsme k tomu přistupovali, jako k něčemu novému. V letošním roce díky tomu, že výuka je prezenční, tak ty mezery, které byly, se nám postupně daří zase zacelovat a žáci postupně, které mají mít, tak už je nabírají.”