V listopadu má být kraji předložena IEA obou částí výstavby obchvatu Havířova. Sdružení pro přeložku a výstavbu silnice 1/11 na svém zasedání nyní vzneslo požadavek, aby ŘSD ještě zvážilo možnost trasy, která by vedla z Horní Suché, dále na Stonavu a následně Český Těšín. Nyní projekt počítá s trasou Horní Suchá, Těrlicko, Třanovice.
Jiří Veselý, předseda Sdružení pro přeložku a výstavbu silnice 1/11: "Protože vnímáme, že zaznívají dotazy z řad občanů, proč není v jiné, případně alternativní trase, tak jsme požádali zástupce ŘSD, aby dokumentaci, která k tomuto tématu byla zpracována, znovu oprášili.”
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora Havířova: "Kdybych měl konkrétně hovořit za Havířov, tak řeknu, že nám je jedno, jestli se na D48 dálnici napojíme v Českém Těšíně, nebo Třanovicích, to je práce ŘSD. Pokud by z té alternativní trasy vzešlo, že je levnější, výhodnější, tak proč nevymyslet alternativní trasu. Je otázkou, zda je možné přes poddolované území alternativní trasu udělat.”
Pokud bude platit nyní plánovaná trasa, požaduje Sdružení, aby bylo součástí IEA vybudování mimoúrovňové křižovatky v Třanovicích.
Martin Polášek (NEZÁVISLÍ - Těrlická koalice), starosta Těrlicka: "Původní trasa nepočítala s napojením Těrlicka a Třanovic na tuto novou komunikaci. To jsme v minulých letech doplnili o křižovatku s pracovním názvem MKÚ Třanovice 2, která by vlastně řešila napojení občanů Třanovic, Těrlicka, Dolních Domaslavic na tuto novou komunikaci. Nicméně ministerstvo dopravy tuto křižovatku vypustilo ze zpracování IEA.”
Zástupce ŘSD uvedl, že s požadavkem v Třanovicích by neměl být problém. Druhý požadavek nekomentoval. Na první etapě obchvatu panuje všestranná shoda.