Pro Havířov je nesmírně důležité zajištění kvalitních služeb v rámci městské hromadné dopravy. Ve čtvrtek došlo na radnici k významnému podpisu smlouvy na zajištění přepravy na dalších deset let.
Josef Bělica (ANO), primátor Havířova: “Právě jsme podepsali smlouvu, které předcházelo více než rok a půl práce, poměrně dlouhé výběrové řízení. Smlouva je svým objemem i plněním největší, kterou jsme realizovali v tomto volebním období. Jedná se o výběr dopravce na dalších deset let pro Statutární město Havířov. Jsem moc rád, že ve výběrovém řízení uspěl současný dopravce ČSAD Havířov a věřím, že i nadále bude odvádět kvalitní služby a že občané budou s autobusovou dopravou na našem území spokojení. Trochu mne mrzelo, že celého toho přípravného procesu veřejné zakázky se, a i když jsme je k tomu zvali, nezúčastnil nikdo z opozice, ale pravděpodobně výběrové řízení na deset let s objemem plnění přes miliardu korun není dostatečně zajímavé, aby se zvedli ze židlí.”
ČSAD bude provozovat městskou autobusovou dopravu na celkem 21 linkách s celkovým objemem výkonu cca 3 000 000 km/rok, z toho na území obcí Petřvald, Albrechtice, Horní Suchá, Horní Bludovice, Šenov, Těrlicko a Stonava 500 000 km/rok. Doprava bude zajištěna 48 nízkopodlažními vozidly.
Daniel Jadrníček, advokát, zástupce administrátora veřejné zakázky: “Chtěl bych pochválit přístup Statutárního města Havířova, který k té přípravě přistoupil opravdu velice důkladně a věnovali té přípravně obrovské množství úsilí a práce. Podílelo se na přípravě řada lidí jak z úřadu, tak následně i z koordinátora, kdy jsme dávali dohromady technické a provozní standardy, aby byla zajištěná vysoká kvalita poskytovaných služeb. Pilovali jsme smluvní dokumentaci tak, aby ta smlouva byla udržitelná, funkční a aby výsledkem byl určitě poskytnutí co nejvýhodnějších a nejlepších služeb pro cestující.”
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Soutěž probíhala rok a půl. Celá ta fáze přípravy byla opravdu dlouhá a náročná. Jsme rádi, že ta soutěž dopadla velmi dobře. Cena je o tři haléře levnější oproti cenám z roku 2020. Systém nasazení je běžný, standardní, který byl nastavený ve všech podobných výběrových řízeních, které probíhaly. Další důležitou věcí je, že jsme chtěli v rámci výběrového řízení změnit vizuál autobusů tak, aby všechny vypadaly stejně.”
Jak budou autobusy vypadat, vám ukážeme v úterním Havířovském expresu.