Tito malí prvňáčci ze základní školy Gorkého už netrpělivě čekají až dostanou své první vysvědčení. Děti přišly slavnostně oblečené a některé nemohly ani dospat.
Zuzana Kowalová, učitelka 1B: “Já musím říct, že tato první třída se nám opravdu vyvedla. Já si jen chválím, jsou to děti šikovné, hodné a přišly ze školky dobře připravené. Ta práce byla skvělá. Je fakt, že jak sami vidíte, máme dvě paní asistentky, takže máme dvě speciální děti, ale naše děti je přijaly a myslím, že se zapojily úplně úžasně do třídy.”
Jak to bude dnes s tím vysvědčením, jaké jsou známky pro děti, jaké si zasloužily?
Zuzana Kowalová, učitelka 1B: “Pro ně to bude překvapení, oni to netuší. Oni neví, jak jsme to ohodnotili, ale všechno dobře dopadne.”
Na vysvědčení děti našly jen samé jedničky.
anketa: “Já už jsem uměl před školou číst. Já jsem měl na vysvědčení samé jedničky.”
anketa: “Jsem ráda, že jsem dostala vysvědčení a že na něm byly samé jedničky. Mně se ve škole nejvíce líbí počítání.”
anketa: “Dostala jsem na vysvědčení samé jedničky a byla jsem z toho strašně šťastná. A nejvíce se mi líbilo psaní, počítání, prostě všechno. Možná se zlepším ve čtení, v počítání, psaní.”
Velké očekávání bylo i v 1A. Děti samy říkají, že se během celého půl roku snažily.
anketa: “Já jsem se naučila psát, číst, poznávat čísla a dělat příklady.”
anketa: “Já jsem byl na šachovém turnaji a my jsme tam hráli šachy a potom jsme skončili devátí.” Takže si poprvé reprezentoval školu? “Ano.”
anketa: “Mně se tady ve škole moc líbí, protože se tady učím a poznávám něco jiného.” Ty jsi z Ukrajiny? “Ano.” A krásně umíš Česky? “Ano.”
Učitelé ani děti to v posledních letech neměli kvůli covidu a opatřením jednoduché.
Igor Zaťko, ředitel ZŠ Gorkého: “Ta mezera se pořád ještě dohání, ale mohu říct, že je to ještě hodně individuální u jednotlivých dětí. Důležitá je tam a hraje tam velkou roli podpora rodiny. Myslím si, že některé děti a myslím si, že i my dospělí se s tím nesrovnáme nikdy, protože to období u těch malých dětí u toho covidu bylo dlouhé a velká část jeho života, která zasáhla do toho jejich vzdělávání a bude se jim to těžko napravovat. Jako velké negativum na tom covidu vidím já sám, protože učím informatiku, že se děti sice posunuly i školství se posunulo v užívání těch technologií. Na druhou stranu, máme teď v tom období po covidu zase více dětí se závislostmi na těchto médiích.”
Žáci ale budou mít v letošním roce velké rozptýlení, protože budou společně nacvičovat na velkou akademii k 65. výročí založení školy.