S přípravou na Velikonoce si dali záležet žáci na ZŠ Na Nábřeží v Havířově, kteří vyrobili stovky možná i tisíce různých výrobků. Není divu, že se na jarmark přišli všichni podívat a ve vestibulu bylo opravdu rušno.
Ester Kolodzjejová, učitelka, koordinátorka jarmarku: “Tento velikonoční školní jarmark pořádáme druhým rokem. Ta myšlenka přišla po době covidu, že by bylo dobré se vzájemně setkávat a utvořit nějakou akci, na které by spolupracovaly všechny děti školy, možná i rodiče, pokud by měli zájem. Já jsem velmi spokojená, těšila jsem se, co všechno předvedou děti a jejich rodiče. Některé výrobky jsou zkrátka velmi hezké a podařené. Například včera ještě děti doma pekly. Takže teď dopoledne, když je jarmark otevřený pro třídy naší školy, tak děti kupují občerstvení, nebo nějaké drobnosti a odpoledne od 12 do 16 hodin máme jarmark otevřený pro veřejnost.”
anketa: “Všichni se snažili, podle mne je to tady dobré.” Co sis vybrala a co pro tebe znamenají Velikonoce? “Pro mne je nejhorší, když mě švihají karabáčem a koupila jsem si takový stromeček, co nám dělala paní asistentka.”
anketa: “Já jsem si vybrala dřevěného zajíce, protože se mi to strašně líbilo a ještě jsem to vyrobila já.”
anketa: “Je to moc dobré, musím uznat a já jsem nic nedělal, já jsem celou dobu chyběl. Já jsem byl nemocný, tak jsem nic nevytvořil, ale my jsme toho vytvořili hodně.”
anketa: “Prodáváme tady šneky, velikonoční vajíčka, náramky, nějaké muffiny a buchty. My jsme to vyráběli jako třída, sami jsme to vyráběli.”
anketa: “Docela to jde, moc lidí tady zatím nechodí, ale odpoledne bude docela hodně lidí, protože teď je ráno a není tady ještě dost dospěláků, aby si něco koupili.”
anketa: “Vyráběli jsme různé věci. Nějaké plyšové, nějaké perníčky, popcorn, vajíčka a takové různé věci.” Co ty a Velikonoce, jak se na ně těšíš, co pro tebe znamenají? “Snad klid doma, navštívení blízkých a takové věci.”
anketa: “Vyráběli jsme ze slámy vajíčka, dobroty, buchtičky, potom plyšové ovečky pletené, karabáče, perníčky zajíčkové. Velikonoce mám rád, že karabáčem šmigruji, to mám rád.”
Každá třída se snažila prodat co nejvíce svých výrobků. Výtěžek žáci použijí například na školní výlet, nebo půjdou společně do kina.