Je rozhodnuto. Havířovská radnice, která se měla postarat o rekonstrukci přednádraží, odstoupí od smlouvy o poskytnutí dotace. Společný projekt Českých drah a města na celkovou modernizaci vlakového nádraží končí.
Radoslav Basel, vedoucí odboru investic havířovského magistrátu: “Hrozí tam dvě rizika. Pokud bychom nestihli profinanocat projekt do konce roku 2015, tak je velmi reálné, že další náklady bychom museli hradit z vlastního rozpočtu. A dokonce, pokud by se nezprovoznil celý areál, včetně vykázání dotačních povinností do půlky roku 2016, museli bychom vrátit dotaci zpět”.
Projekt byl podle obou stran dobře připraven a už se čekalo jen na zhotovitele.
Kateřina Šubová, mluvčí ČD: “Jejich stavba je závislá na průběhu počasí, takže my ten jejich postoj chápeme”.
Daniel Pawlas (KSČM), primátor města Havířova: “Nic nekončí. Zhruba za dva roky, až budou nové dotační programy, tak se k projektu vrátíme. Ať už ve stávající podobě, anebo v upravené formě.”
Jisté je, že za časovou tíseň mohou aktivisté z řad architektů, kteří bojují za zachování stávající budovy. Svůj podíl na výsledku má i bývalý ministr dopravy Zdeněk Žák.
Finance, které město chtělo použít na výstavbu dopravního terminálu, zřejmě použije na rekonstrukci železničního podjezdu.