I přesto byl dispečink technických služeb doslova zahlcen stížnostmi nejen ze stran občanů, volala také policie nebo ČSAD.
Zdeňka Tyronová, vedoucí zimní údržby, Technické služby Havířov: „Každopádně byly také stížnosti na údržbu silnic, ne jen místních komunikací, které udržuje Správa údržby silnic Moravskoslezského kraje Karviná, a to my nemůžeme ovlivnit. Jsou to vlastně hlavní průjezdy městem, a to občané nejvíce vidí. Ten hlavní průjezd byl trochu zanedbaný. Každopádně ten vývoj počasí byl takový, že hodně mrzlo, druhý den přišlo oteplení, do toho mrholení, takže ledovka se tvořila."
Ani v tak vážené kalamitní situaci nemohly technické služby nasadit své vozy například na ulice Hlavní třída, Dlouhá třída od ulice Dělnické po ulici 17. listopadu. Nikdo by jim to nezaplatil.
Zdeňka Tyronová, vedoucí zimní údržby, Technické služby Havířov: „Tam se jedná úplně o jiný systém. Magistrát města Havířova, my s nimi máme smlouvu, operační plán, kdy nám platí paušálně, abychom udržovali místní komunikace. Kdežto silnice, které má kraj, tak tam to jde z úplně jiných peněz."
Anketa, obyvatelé Havířova: „Ráno, když jedeme kolem půl sedmé, tak nevidíme žádný pluh na cestách. Plužíme my." „Já jsem spokojen, neměl jsem ještě žádné problémy." „Jezdím na hlavním tahu Havířov, Stonava a je to vcelku dobré." „Je to nic moc. Přišlo mi to, že se letos vůbec nesypalo, trochu se solilo. Náledí se tvořilo."
Letošní zima se prozatím ukazuje v tom pravém smyslu. Zásob posypového materiálu, zejména pak soli, rapidně ubývá.
Zdeňka Tyronová, vedoucí zimní údržby, Technické služby Havířov: „Měli jsme na začátku této zimní navezeno přes tisíc tun soli, ale už od 27. listopadu, kdy začala zima a jezdí se denně 24 hodin, tak jsme spotřebovali už 630 tun soli."
Díky letošním mrazům technické služby zvolili novou technologii smíchání soli se solankou, která má účinnost až do - 20 stupňů Celsia.