Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Prvňáci ze ZŠ Borovského se naučili krásně číst, ředitel je pasoval na čtenáře

  • Karviná,

Distanční výuka a nemožnost učit se ve školách kvůli covidu byla náročná pro všechny. Zvlášť těžkou úlohu měli učitelé a rodiče prvňáčků, kteří se v tomto roce učili číst a psát. Jak to zvládli a jestli se stihli naučit všechno, co bylo potřeba, jsme zjišťovali na Základní škole Borovského.

VIDEO: TV Polar

Tohle jsou prvňáčci ze Základní školy Borovského. Letos si, stejně jako jejich vrstevníci, ještě nestačili pořádně zvyknout na běžný školní režim kvůli zavedené distanční výuce, nepoznali blíže své nové spolužáky a hlavně, museli se učit naučit poznat všechna písmenka a správně držet tužku za pomocí svých rodičů.

Lenka Jelínková, třídní učitelka: “Na to, že učím hodně let v první třídě, tak to mi dalo asi nejvíce zabrat, protože učit číst přes počítač a hlavně učit psát přes počítač, nebylo vůbec jednoduché. Děti jsou opravdu šikovné a já musím pochválit rodiče, protože bez nich bychom to nezvládli."
anketa: prvňáci: "Já už umím všechna písmenka a přečetla jsem Sněhurku. "Umím číst Červenou Karkulku."


Ve chvíli, kdy se zpátky do lavic vrátili, začali učitelé pracovat třeba i na tom, aby děti rozuměli tomu, co čtou.

Lenka Jelínková, třídní učitelka: "Máme spoustu úkolů, to mi chybělo u distanční výuky, že nemohli chodit k tabuli, nemohli úkoly pořádně plnit, tak to teď doháníme."

Práce s textem probíhá různě, tady třeba na tabuli si měly děti zapamatovat všechna slova na písmeno Ž a napsat je na papír. A mnoho dalších.

Lenka Jelínková, třídní učitelka: "Vyber hlavní postavy, to píšou teď za mnou. Oni můžou třeba spojovat, mohou spojovat to přečtené, odpovídat na otázky, řeší posloupnosti v těch daných příbězích, vyhledávají ."

Na prvňáčky se přišel podívat i ředitel školy. Vyzkoušel si, jestli se opravdu naučili číst a po ukázkách a také přečtení těžšího textu, který sám nečekaně přinesl.

Libor Stáňa, ředitel školy: "Na to, že opravdu se scházeli za počítačem hodně dlouho, tak jsme překvapen a jsem spokojen s výsledkem, žáci to ukázali."

A protože jim čtení šlo opravdu dobře, rozhodl se ředitel školy neporušit dlouholetou tradici ve škole a pasoval je na čtenáře.

Libor Stáňa, ředitel školy: "Ta tradice je opravdu hodně dlouhá, letos nebyla v pololetí, kdy děti už umí číst, ale covid nás donutil, že jsme to měli na konci roku, kdy prvňáčky pasujeme do řádu malých čtenářů a myslím, že vést ke čtení a k lásce ke čtení je důležité, je to maličkost, aby si pamatovali, že to čtení je fajn."
Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků