Z důvodu postupné demolice mostu došlo na Ostravské ulici k zúžení vozovky na jeden jízdní pruh. Druhý jízdní pruh byl vyhrazen pouze pro autobusovou dopravu, aby nedocházelo ke zpoždění meziměstských spojů. Řidiči tuto skutečnost ale mnohdy přehlíželi.
Martin Dyszkiewicz, komunikační inženýr DI: "Nerespektují toto dopravní značení svislé a řadí se místo autobusů do tohoto jízdního pruhu, který je v levém směru. Zpočátku docházelo ke komplikacím, kdy řidiči nerespektovali vyhrazený jízdní pruh, z tohoto důvodu jsme žádali o doplnění vodorovného dopravního značení, kde je nápis BUS. Řidiči se od té doby začali chovat ukázněně, průjezdnost je daleko lepší, nedochází ke zpoždění veřejné linkové dopravy autobusů a situace se podstatně zlepšila tímto."
I přesto, pokud by policisté na místě zjistili, že některý řidič nerespektuje dopravní značení a řadí se do pruhu pro autobusy, může být za neukázněné chování pokutován na místě až do výše dvou tisíc korun, ve správním řízení pak hrozí pokuta dva a půl tisíce korun.
Martin Dyszkiewicz, komunikační inženýr DI: "Pro zdůraznění této dopravní situace byla umístěna i svislá dopravní značka, kdy řidiči mohou dostat ve správním řízení půl roku až jeden rok zákaz řízení a 5 až 10 tisíc sankci."
Je jasné, že právě v tomto úseku je nutná zvýšená opatrnost.
Martin Dyszkiewicz, komunikační inženýr DI: "Aby se řidiči chovali k sobě ohleduplně, hlavně k autobusům, které přepravují cestující, a ponechali jim ten jízdní pruh volný a řadili se do toho svého pravého, kde si mohou dojet až na začátek a bez problémů potom pokračovat na zelený signál jízdě přes most."
V době největší špičky na toto místo příjíždějí i policejní hlídky.
Martin Dyszkiewicz, komunikační inženýr DI: "Ve špičkových hodinách, kdy je zvýšená intezita provozu, dosahuje takové úrovně, že stojí dlouhé kolony vozidel, tak policisté z dopravního inspektorátu zasahují do komunikace řízením a regulují to tak, aby to bylo průjezdné a řidiči hlavně ze směru z Ostravy nemuseli čekat tak dlouho."
Doprava na semafory by měla fungovat až do května. Jakmile bude tato cesta uzavřena a most zdemolován, budou muset řidiči využívat objízdné trasy. Jedna z nich povede ze směru na Český Těšín. Tady očekávají policisté komplikace kvůli neukázněným řidičům. Už teď je to znát.
Zlatuše Viačková, mluvčí PČR Karviná: "Řidiči, kteří jedou v pravém jízdním pruhu, nerespektují zákonné předpisy a neumožňují řidičům, kteří jedou v levém jízdním pruhu, aby se průběžně zařazovali do pruhu, který je těsně před kruhovým objezdem."
Jde o takzvané zipování, které by měl mít na paměti každý řidič.
Zlatuše Viačková, mluvčí PČR Karviná: "Chtěli bychom apelovat na řidiče, aby si připomněli předpisy silničního provozu, že takzvané zipování je součástí zákona o silničním provozu."
Ve chvíli, kdy dojde k uzavření mostu, budou se právě na této straně města tvořit kolony.
Zlatuše Viačková, mluvčí PČR Karviná: "V případě jakýchkoliv dopravních komplikací či zvýšeného provozu budou policisté dopravního inspektorátu na toto místo dojíždět a dopravu regulovat. Neukáznění řidiči, kteří nebudou umožňovat zařazení jiných vozidel do průběžného pruhu, budou pokutováni v blokovém řízení až do výše dvou tisíc korun."