Lukáš Raszyk, náměstek primátora: "Měli jsme jednání se všemi zúčastněnými stranami, kde jsme konečný termín stanovili na půlnoc z 5. na 6. listopadu, což je půlnoc ze soboty na neděli. Měl by být spuštěn jak provoz pro osobní vozidla, tak provoz autobusů, zároveň budou odstraněny všechny značky označující objízdné trasy."
Momentálně je most v dokončovací fázi. Zbývá zaizolovat přechodové oblasti mostních závěrů, dodělávají se římsy, bude se pokládat živičná vrstva a kufrovat vozovka.
Martin Mohler, vedoucí střediska Mosty Ostrava: "Následně se bude dělat zatěžovací zkouška, vodorovné dopravní značení a most půjde do provozu."
Parametry nového mostu budou jiné.
Martin Mohler, vedoucí střediska Mosty Ostrava: "Původně tady byl klasický, trámový, ocelobetonový most, teď je tady most, jehož nosnou konstrukcí je typ Langer, ocelová konstrukce se zpřaženou betonovou deskou."
Jakmile bude most otevřen, začne se jezdit hned ve čtyřech pruzích.
Lukáš Raszyk, náměstek primátora: "Pouze pěší budou stále využívat dřevěnou lávku, která vede podél mostu. Až se dodělají chodníky na mostě, tak bude tento provoz spuštěn i pro chodce. Já bych tímto rád poděkoval všem občanům, že jsme zvládli tu uzavírku velmi dobře, až na určité kolony a v určitých hodinách, kdy byla největší špička."
Most přes řeku Olši se stavěl pět měsíců a stát za něj zaplatil 170 milionů korun.