Policisté přijmou na operačním středisku v Ostravě denně přibližně 300 telefonátů z celého MS kraje. Jde většinou o lidi v nouzi a nebo o svědky nějakého trestného činu, kteří chtějí na lince 158 požádat o pomoc. Občas ale zavolá někdo, kdo je pouze zdržuje, je opilý nebo pod vlivem drog. Právě takové byly telefonáty 21leté ženy z Ostravy.
Celkem podobných telefonátů od stejné ženy vyslechli policisté během asi měsíce víc než 300. Většinou jim žena jen sprostě nadávala. "Policisté konají veškeré úkony ke zjištění těchto volajících. Díky prostředkům, které mohou policisté podle zákona využít, je volající identifikován," popisuje mluvčí policie Gabriela Pokorná.
I když mají pracovníci operačního střediska oprávnění podobné hovory ukončit, stejně je velmi zdržují a obtěžují. "Ten operační důstojník řeší spoustu různých životních situací a nikdy neví, jaký telefonát ho čeká. V době, kdy by mohl pomoci někomu jinému, má tenhle hovor, který není příjemný," vysvětluje operační důstojník policie Petr Hamerka.
Dívce nyní hrozí za zneužívání tísňového volání pokuta 200 tisíc korun. Policie případné další autory podobných volání důrazně varuje. Měli by si uvědomit, že mohou ohrozit lidské životy.