Turisté, kteří stoupali ve středu na Lysou Horu od hotelu Bezruč po modré značce, našli přímo na stezce ležet dalšího turistu. Muž se svíjel v křečích a nekomunikoval. Ihned volali zdravotnickou záchrannou službu. Ta vyslala na místo vrtulník a zároveň i horskou službu. "Já jsem vyjížděl z Frýdlantu nad Ostravicí terénní čtyřkolkou do místa události. 200 - 300 metrů se ještě běžel k pacientovi a základně jsem ho vyšetřil. Po konzultaci s lékařem jsem požádal o pomoc Leteckou záchrannou službu," popisuje člen Horské služby Beskydy Jaroslav Pavlica.
Turisté pak pomohli horské službě muže snést asi 300 metrů ke čtyřkolce. Na té byl transportován až k místu, kde mohl přistát vrtulník. Ten ho pak transportoval až do frýdeckomístecké nemocnice. Klíčová byla pro rychlou pomoc aplikace záchranka, protože turisté nebyli schopni přesně označit místo, kde pacient leží, ale měli aplikaci v mobilu. "Aplikace pozná podle místa, ze kterého voláte, jestli je to ve spádové oblasti některé z Horských služeb ČR. Pokud ano, automaticky předá informaci této horské službě, takže víme oba najednou, že je například v horách někdo zraněný. Můžeme tím pádem daleko lépe synchronizovat naši práci," potvrzuje ředitel ZZS MS kraje Roman Gřegoř.
Aplikace Záchranka má po třech a půl letech fungování přes milion uživatelů a denně ji využije asi 50 lidí v nouzi. Všechny složky záchranného systému si ji velice chválí a zachránila u nejeden život.