V době nouzového stavu poklesl počet cestujících ve veřejné dopravě téměř na nulu. Lidé pracovali z domu nebo jezdili auty či na kolech, školáci i studenti přestali dojíždět do škol. Příjmy dopravců tak klesly téměř na nulu.
Jakub Unucka, náměstek hejtmana MS kraje: "Výpadek příjmů je zhruba 250 milionů korun. 200 milionů je v autobusové dopravě a 50 jsou tržby z vlaků. Rozhodli jsme se, že to musíme v krajském rozpočtu alespoň trošku nahradit, takže jsme škrtli zhruba 3 a půl procenta výkonu, což je úspora nějakých 35 milionů korun."
Proto bude od 30. srpna veřejná doprava optimalizována. Neznamená to ale, že by to nějak výrazně pocítili cestující. Spíše se jedna o slučování a vylepšování stávajících spojů. Zrušeny byly jen ty nevytížené.
Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS: "Samozřejmě jsme vycházeli z čísel, která máme k dispozici z období před covidem, ale i tady se našla celá řada spojů, která byla vytížená velice málo, takže tady jsme šetřili. Šetření jsme dosáhli i spojováním linek."
Novinkou bude také aplikace do mobilních telefonů, která bude plnit více funkcí.
Aleš Stejskal, jednatel společnosti KODIS: "Její jedinečnost spočívá v tom, že na základě vyhledaného spojení umožní i prodej jízdenky v podobě QR kódu."
ODIS se také snaží, aby se co nejevíce využívaly bezkontaktní způsoby prodeje jízdenek. V některých obcích s rozšířenou působností proto budou mít senioři možnost si vyřídit ODISku přímo na úřadu.