Na okruhu SteelRing v Třinci už se konají i mezinárodní závody, ve kterých domácí piloti mohou porovnávat své výkony se zkušenějšími závodníky ze zahraničí.
Martin Gregor, manažer okruhu: “Tak zaplať pánbůh těch jezdců přibývá. I naším cílem a zvlášť cílem tady toho Rotax live programu je v podstatě přitáhnout řekněme takové hobby jezdce, aby ti kluci závodili na dráze, aby nezávodili v autech potom někde na silnicích. A naštěstí tady v tomto regionu ten SteelRing vznikl, protože nejbližší dráha je ve Vysokém Mýtě a nebo v Rakousku. Takže myslím si, že je vidět, že tady těch jezdců přibývá a ne jenom tady u nás, ale i v celé republice a je super, že se tady potkávají i s těmi jinými národnostmi. Teď vyhrál Dán, jsou tady Poláci, jsou tady Slováci, jsou tady lidi z Itálie a i tohle to je plus výchovy, protože se potkávají, musí se domluvit. Vlastně veškerou komunikaci tady vedeme v angličtině, nebo v takové směsi jazyků a prostě, když ti kluci něco chtějí, tak musí pro to něco udělat.
Mladí piloti na beskydské trati zatím sbírají zkušenosti a poznávají, že jim soupeři nic nedarují.
Martin Gregor, manažer okruhu: “Pro to vítězství se musí něco udělat. Někdy i to štěstíčko přeje, ale je to hlavně velká dřina. Jelikož kluci jsou pravdu jako nováčci a potkávají se tady s velmi ostřílenými borci, kteří v těch kárách sedí i šest roků, tak určitě to účinkování je na pochvalu. Tak bych to řekl, že je to na pochvalu, protože já vždycky chválím za to, když se ti kluci snaží a to bylo vidět, že opravdu makali. A o tom to je a každopádně od toho jara, kdy jsme začali, kdy máme za sebou v podstatě tři závody, tak ten pokrok je obrovský.”
Jedním z nadějných závodníků je Jakub Matušek z Havířova.
Jakub Matušek, jezdec Racing Academy SteelRing Třinec: “Na začátku dne a celého víkendu to bylo hodně hrbolaté, trať nebyla ideální, ale teď ke konci už to bylo super. Předjel jsem hodně lidí a probojoval jsem se z posledního na slušné páté místo. Nejtěžší je určitě přejíždění. Věnuji se tomu od podzimu roku 2020, jakože profesionálně se snažím. Ale kvůli covidu bylo dost hodně málo tréninků a všechno bylo zavřené, což mi nepomohlo. Samozřejmě každý má sen se dostat do formule, tak asi Formule 1 by to byla.”
Martin Gregor, manažer okruhu: “Kuba dneska předvedl výkon řekněme ve středu pole. Byly tam slabší chvilky, byly tam lepší chvilky, ale myslím si, že ten skok jeho je opravdu veliký. Celý koncept toho závodu je o tom, abychom dokázali předjet, abychom dokázali závodit, protože ta výkonnost je velmi podobná. Ty rozdíly na jedno kolo jsou opravdu minimální a to předjíždění a to fair play předjíždění a to správné předjíždění chce trénovat. Ty situace se musí prožít.”
Zástupci třineckého SteelRingu věří, že jejich okruh bude líhní úspěšných závodníků.