Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Obchvat Frýdku-Místku je složitá stavba, částečně už je ale v provozu

Část první etapy obchvatu Frýdku-Místku už je v provozu. Řidiči tak nově projedou mezi dálnicí D56 od Ostravy směrem na Frýdlant nad Ostravicí a zpět. Napojení směrem na Příbor je stále postiženo soudním zrušením stavebního povolení. Kompletně by měl být obchvat hotový do konce roku.

Tento kamion byl úplně prvním vozidlem, které vjelo na otevřenou část první etapy obchvatu Frýdku-Místku.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Pouštíme vozidla v tuto chvíli na tu severojižní část toho obchvatu. To znamená po dálnici D56 a D48, zatím ještě v omezeném režimu. Je to víceméně průjezd stavbou."
Jiří Karlický, hlavní stavbyvedoucí první etapy obchvatu F-M: "Je tady více než 100 objektů přeložek inženýrských sítí, na stavbě je 20 mostů a přes 30 silničních objektů, včetně hlavní trasy a protihlukových stěn."

Frýdek-Místek extrémně zatěžuje tranzitní a kamionová doprava. Městem denně projede na 40 tisíc aut. Na obchvat se tady čeká desítky let.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Ulehčí už velké části města. Tranzitu Ostrava – Beskydy a zpět. Takže ulice Beskydská, Frýdlantská, sídliště Riviera, si částečně oddechnou."

Otevřený úsek má zhruba 5 kilometrů. Kvůli soudem zrušenému stavebního povolení zatím není možné zajistit přímé napojení směrem na Příbor.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Zhruba nějakých 50 metrů nám chybí k tomu, abychom dokázali tu část zprovoznit."

Ředitelství silnic a dálnic počítá s tím, že chybějící stavební povolení by mělo získat někdy v průběhu července a k samotnému otevření tahu na Příbor by mělo dojít zhruba v září. Druhá etapa obchvatu se už staví legislativně bez omezení. Komplikací je pouze sesuv půdy, který se odstraňuje a musí se zajistit svah. Přesto chce ŘSD dodržet termín a do konce roku obchvat kompletně otevřít.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy