Hasičské cvičení bylo situováno do dočasně uzavřeného tubusu Klimkovického tunelu. Hasiči z Bílovce a Ostravy získali informaci o havárii dvou osobních automobilů zhruba uprostřed tunelu s tím, že na místě jsou dva zranění řidiči. Ty museli hasiči z vraků vystříhat.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: “Mimořádné události v tunelu, ať už dopravní nehoda nebo požár, jsou pro nás specifické tím, že se nacházíme v uzavřeném prostoru a tím prvotním cílem je zachránit respektive evakuovat osoby. K tomu v tunelu slouží technické propojky, kterých je tady celkem pět. Jsou přetlakované, což znamená, že jsou chráněny proti vniknutí kouře. Lidé v nich najdou bezpečný úkryt a z druhé strany mohou potom odejít do nezasažené trouby.”
Veškeré dění v tunelu monitorují různá čidla a několik desítek kamer, které automaticky upozorňují na nestandardní situace. Dispečeři pak mohou okamžitě dopravu v tunelu zastavit a řešit jeho vyklizení.
Tomáš Kvašný, ŘSD, vedoucí oddělení řízení tunelů: “Můžu říct, že za celou dobu, a já jsem tady v podstatě od začátku provozování toho tunelu, jsme zde měli pouze jeden požár osobního vozidla. Což je velmi dobře, protože opravdu si myslím, že ten tunel je bezpečnostně velmi dobře koncipovaný, dobře navrhnutý.”
Při jakékoli události v tunelu musí lidé myslet především na svou vlastní bezpečnost, aby nedošlo k ještě většímu neštěstí. K dispozici mají telefonní hlásiče a únikové cesty.
Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK: “Pokud se bavíme o požáru v tunelu, tak největší chybou lidí je snažit se ten požár uhasit. Vzhledem k tomu, že jsme v uzavřeném prostoru, tak rozvoj kouře a pokles takzvané neutrální roviny je velmi rychlý. Během minuty tady přestane být vidět, tunel se naplní hustým jedovatým kouřem, takže opravdu nezůstávat a v případě požáru tunel okamžitě opustit.”
Cvičný zásah trval jen několik minut a oba figuranti byli zachráněni bez zranění.